Változások a Mass Effect 5 kapcsán
Eléggé régen adtunk hírt a készülő Mass Effectről! Az E3 előtt is a stúdió közölte, hogy nincsen még kész anyaguk amit vihetnének magukkal. Mindezt a tavaly N7-napi bejelentésük után, hogy készül az új rész.
Nemrégiben, ugyanis feltűnt egy álláshirdetés az Electronic Arts toborzó oldalán, hogy a készülő Mass Effect-hez keresnek Technical Directort. Ez még nem fura ugyanis elég sokan léptek meg a cégtől. Illetve ott volt még a kulcspozícióban lévők leváltása is az utóbbi időben. Viszont a hirdetés maga külön kitételbe helyezi, hogy legyen az embernek tapasztalata Unreal Engine 4-el, vagy az új motorral az 5-tel.
Ez nem is utalás, hanem megerősítése annak, hogy a Bioware visszatér az Unreal Engine használatához az Androméda, és Anthem fiaskó után, de még talán a Dragon Age: Inquisiton-t is ide sorolhatnánk… (Fém haj effektus).
Akik nem tudnak róla, a fenti játékokat, nem Unreal Engine-el, hanem az EA által felvásárolt Frostbite Engine-el készítették. A Battlefield Bad company után vált a sorozat hivatalos grafikai motorjává a levolution, és a rombolhatóság miatt is. Viszont az EA a felvásárlást követően az összes stúdióra rákényszerítette, hogy a Frostbite engine-t használják. Ugyanis azzal, hogy felvásárolták az azt fejlesztő céget így spórolni tudtak a Licensz díjakon amit az Unreal Engine esetében fizetniük kellett volna.
Ez a gondolkodásmód, kettő és fél játék úgymond vesztéhez vezetett a Bioware esetében, illetve a Need For Speed szériában is hatalmas gondokat okozott (Pl: Grafikai glitchek)…. de nem nagyobbakat mint a Mass Effect Franchise esetében, amit belsős szivárogtatók által napvilágot látott pletykák szerint borzalmasan nehéz volt összerakni, és számtalanszor elölről kellett kezdeni, ugyanis senki nem értett nagyon a Frostbite-hoz, de emellett az sem elhanyagolható az a tény, hogy egy B-csapat készítette akik jobbára kezdőnek számítottak, és a veteránokat vagyis az A-csapatot az Anthem fejlesztésére használták ahol szintúgy a Frostbite tört borsot a fejlesztők orra alá….
Mi változhatott?
2019-ben a Respawn Entertainment elhozta a meglepő változást a Star Wars: Fallen Order című játékával! Az utóbbi évek távlatát nézve az első nem Frostbite engine-t használó játéka volt az EA-nek ami hatalmas sikert aratott. A fejlesztési idő tekintetében, mind minőségben felülmúlta a Frostbite motorral fejlesztő csapatokat. Továbbá hosszú idő utána a kasszáknál a legjobban teljesítő játéka volt. Talán ez a siker kellett ahhoz, hogy az EA engedjen a Frostbite követelményéből, és engedje azt, hogy a Bioware ismételten Unreal Engine-t használhasson. Illetve ott van talán az is, hogy Unreal Engine-hez könnyebb embert találni, mint mondjuk a Frostbite-hoz.
Viszont aki azt várja, hogy nagyon hamar kaphatunk egy új Mass Effect részt, azokat el kell keserítenem!! Nem fogunk a következő évben fogunk újra visszatérni a világba, de lehet hogy az-azutániban sem ugyanis a csapat még mindig dolgozik az új Dragon Age részen, és ha az kijött talán utána 1-2 év és kaphatunk egy új Mass Effect részt. Addig is várjunk türelemmel.