Home Egyéb Mass Effect 3 Extended Cut DLC

Rajongói nyomásra a BioWare nem is olyan rég bejelentette egy kiegészítő érkezését, ami majd átdolgozza a Mass Effect 3 sok kritikát ért befejezését, és több nyíltan maradt kérdésre is választ kapunk majd.

Itt egy spoilermentes, rövid összefoglaló a tervezett DLC tartalmáról:

Mire számíthatnak a rajongók az Extended Cut DLC-től?

Az Extended cut azoknak a rajongóknak szól, akik kiterjedtebb befejezést akarnak a harmadik részhez – új jelenetek, bővebb tartalom és mélyebb belelátás Shepard parancsnok utolsó kalandjába.

Lesznek a jövőben más befejezések is a játékhoz?

Nem. A BioWare hisz az írói stáb szakértelmében és tehetségében és meg van elégedve a Mass Effect saga ezen fejezetének lezárásával. Az Extended DLC az eddigi befejezést bővíti, és a jövőben nem várható semmi hasonló letölthető tartalom.

Egész pontosan mit tartalmaz a DLC?

Az Extended Cut DLC-vel további bejátszások és epilógus-jelenetek kerülnek a játékba, melynek célja, hogy tisztázzák a tisztázatlan dolgokat az eredeti befejezéssel kapcsolatban.

Mikor jelenik meg a DLC?

Az előzetes tervek szerint még 2012 nyarán, de konkrét dátum még nem áll rendelkezésünkre.

Miért jelenik meg az Extended Cut DLC?

Habár továbbra a BW-nél továbbra is büszkék az ME 3 művészi befejezésére, tisztelik azon rajongók elvárásait is, akik nagyszabásúbb befejezést kívánnak. A DLC célja nem egy új befejezés játékba illesztése, inkább az eddigi befejezés kiterjesztése.

És a legfontosabb: AZ EXTENDED CUT DLC INGYEN LESZ

(Ez egy spoilermentes cikk, a kommentekben kéretik feltüntetni, ha spoilert írtok, legyetek tekintettel azokra, akik még nem játszották végig a játékot)

50 Hozzászólások to this post
  1. De ez tényleg művészi befejezés. Művészien kellet nyomni a ctrl+c és a ctrl+v kombinációt.

    SPOILER

    Valahogy át kellett másolni a Deus Ex befejezését.
    SPOILER VÉGE

    Az már más kérdés, hogy a Mass Effect univerzuma messze nem ilyen témáról szólt. Végül is művészi az is ha a Gyűrűk Urában fénykardoznának nem? Őőő NEM!!

    • Én éppen erre számítottam ahogy közeledtem a végéhez. 🙂 Aztán csak vártam és vártam és már vége is lett. A 2. rész után adta magát, hogy megcsinálják nagyban.

      Ha nem is flottákat, mert arra ott van Hackett, de mondjuk a földi erőket.
      Például:
      Ahhoz, hogy el tudj jutni a Conduitig a második részhez hasonlóan meg kell osztani az ellenség figyelmét. Mondjuk a Wrex által vezetett Kroganokat küldöd a Husk hordát feltartóztatni. Ha megszerezted a Volus bombázókat akkor választhatnánk, hogy nekünk segítsenek Brutokat leszedni vagy ritkítsák meg Wrexéknek a kaszás erőket. Ekkor minimum látnád videóban, hogy a Kroganok legyalulják a maradék kaszás földi erőket az adott területen, míg ha nem szerezted meg a bombázó támogatást (vagy önző vagy :P) akkor Wrexék megtizedelődnek de még túlélik magas pontokkal. Alacsony pontokkal akár meg is halnak, hogy időt nyerjenek nekünk.

      Garrust utasíthatnád, hogy fedezzen a házakból, hogy ha már a Fellegvárban úgy felvágott a mesterlövész képességeivel. 🙂 Vagy küldhetnéd a másik szárny irányítására, de akkor neked megint picit nehezebb dolgod lesz, és így tovább.

      Valami ilyesmi. Annyi war asset van, annyi lehetőség egy remek végjátékra ahol látni a mass effect univerzum javát az oldaladon harcolni interaktív módon.
      Ez biztos emlékezetes és egyedülálló lett volna.
      So close…

    • Én is erre számítottam, de sajnos ez nem történt meg. Nem is tudom, hogy örülök-e ennek a bejelentésnek. Titkon reméltem, hogy tényleg csak „álom” volt a lézer utáni események. Hisz sok jó alátámasztás is volt alatta, de azért jó pár erőltetett is.

  2. Tuti hogy van benne SPOILER!!!! Óvatosan!!

    Hát Művészkedjenek az anyjuk smink készletével! A tömegrelék megsemmisítésével elvágták magukat a lehetőségtől, hogy új játékot csináljanak. Az pedig még a Catalyst godKid fejében is megfordulhatott volna, hogy tömegrelék megsemmisülésével az organikusoknak szinte ZÉRÓ esélye lesz majd a távoli jövőben épített szintetikusok ellen. Egy gépnek 2-300 év a csillagközi térben semmi, őket nem fogja zavarni a gyors utazás hiánya, az organikusokat rendszerenként írthatják majd ki.

    Ahogy mondtam: Anyukájuk smink készletével művészkedjenek, ne egy logikát követelő befejezéssel.

  3. Olvasd el egy picit jobban a hivatalos közleményt…
    Nem lesz semmilyen új befejezése a játéknak, csak TISZTÁZZÁK az eddigit és hozzáraknak egy kevés epilógust a csapattársaknak (lehet, hogy csak a ME 3-as társaknak, lehet, hogy a többieknek is)

  4. Úgy érzem, hogy hülyének néznek. 🙁
    Egyszerű retorikai fogásokkal (művészi integritás és tsi. ismételgetésével) próbálnak palira venni. Mi a művészi abban, hogy 3 szín közül választok?! Miért gondolják azt, hogy nem tudják a rajongók, mi a művészi?!
    Agyf@szt kapok ezektől.
    A DLC-ig nem nyúlok a ME3-hoz. Akkor újra próbálkozom és megpróbálom magamba sulykolni, hogy nincs miért aggódnom, a titkos tervüknek hála nem 3 szín közül kell választanom a végén…

    Retake ME3 helyett lehet, hogy jobb lenne egy MODDING ME3 mozgalom, nem? Szerintem egy 12 éves kissrác is értelmesebb befejezést adhat a játéknak, nemhogy néhány moddoláshoz konyító ME3 rajongó…

  5. SPOILER!!! (csak hogy ne érje panasz a ház elejét)

    Szerintem a Mass Effect 3 tökéletes befejezés. Az első két rész döntései kihatással vannak a harmadik részre, a befejezésre. Ezt nem tagadhatja senki. A marketing szöveg is ez volt. Már pedig pl a quarian-geth kérdést csak úgy lehetett legjobb verzióban kihozni, ha az első kettőben jó döntéseket hoztunk. Ergó megvan a kihatás a befejezésre. Tökéletesen példázza az eset azt, hogy a végelszámolásban mindenki csak egy szám. Egy érték az egyenletben. Lásd EMS.
    A befejezés három választása pedig tökéletes. Magunk választhatjuk meg miként zárjuk le a Mass Effect univerzumot örökre.

    Nem értem mire a panasz, hisz azt kaptuk, amit ígértek. 17 befejezést, amit a döntéseink befolyásolnak. Szóval ne tessék panaszkodni, mert a Bioware tökéletesen bemutatta azt, hogy a művészet milyen absztrakt formákat ölthet. Ráadásul nem az a művészet, amit mindenki szeret és imád (lásd Harry Potter), hanem az, amit az elborult kritikusok imádnak. 😉

    Szóval bárhonnan is közelítjük meg a dolgokat, ezután is marketing bullshit fog jönni, míg el nem hallgatunk.

    • Oké, rendben a történet nagyon jó, szerintem.
      Tartalmilag a harmadik rész számomra kevés és rövid.
      2-3x hosszabbra számítottam, tele útvesztőkkel és nehéz döntésekkel.
      Helyette a végén, egy NAGY pofon.
      Ezzel csak az a bibi, ha könyvben olvasod,vagy filmben látod mindezt, elfogadod.
      DE! Ez egy RPG vagy mi a tészta!
      A játékos (felhasználó, beleéli magát), azonosulni fog, többé kevésbé azzal a karakterrel, és a szívéhez nő, ha akarja ha nem.
      És most, mindenki álljon a tükör elé, mondja azt, ez nem IGAZ! 🙂
      A drámai befejezés, nem ide illő.
      Jobb lett volna, ha hősünk és mondjuk a csapata eltünik rejtélyesen. Így könyebb az átmenet és a felhasználó is megbékél, kaput is hagytunk.
      Számomra irracionális perzseljünk fel mindent. (Lenulláztunk mindent.)
      Nekem olybá tűnik, pont így nem szakítottuk meg a ciklust…

      .

      • Nem értek veled egyet, nekem „tetszett” a befejezés drámaisága. Azért írtam idézőjelben, mert valójában nagyon szomorú lettem és meghatódtam, de valahol az egész sztori eleve magában hordozta azt, hogy Shepardnek folyton áldozatot kell hoznia, és az i-re a pontot remekül felteszi, hogy a végén mindent feláldoz, amije van (akár mert katona és parancsa van, akár mert csak így tudja megmenteni a többieket).
        Egy happy end sokkal kevésbé tetszett volna és nem is passzolna Shepardhez. Árnyaltabban fogalmazva esetleg egy titkos befejezés lehetne happy end, már csak a móka kedvéért, azzal nem lenne bajom.
        Magam részéről nem is támogatom, hogy EMIATT változtassanak a befejezésen. Sajnos más oka van, ami miatt elférne egy kis változtatás.

    • Ez az állandó várakozás… előbb a PAX, most meg a messzi jövőben érkező DLC megjelenési határideje…

      Nem lehetne egyszerűen leüvölteni a Bioware fejét a helyéről, hogy EZT MÉGIS HOGY A F***BA KÉPZELTÉTEK? 🙂

      Tudom… csak tisztelettudóan és kulturáltan…

  6. Ez elég karcsú lesz, én azt mondom. A nyár még odébb van, tuti csúszni fog. Bár ezek után, azon se lepődnék meg, ha félrevezetnék a rajongókat, (felhasználókat), és nem lenne semmilyen DLC.

    „A BioWare hisz az írói stáb szakértelmében és tehetségében és meg van elégedve a Mass Effect saga ezen fejezetének lezárásával. Az Extended DLC az eddigi befejezést bővíti, és a jövőben nem várható semmi hasonló letölthető tartalom.”

    Látszik a szakértelem… 🙁
    „ezen fejezetének lezárásáva” a mondat második feléből nekem két dolog jön le.
    1. nincsennek megelégedve az első, második rész lezárásával.
    2.vagy, rég kész a folytatás… 🙂

    „a jövőben nem várható semmi hasonló letölthető tartalom”
    Mi van a többi tartalommal, vagy akár egy folytatással?
    Vagy merészkedjünk messzebbre, mi van ha MMO-t készítenek.
    Pont passzol a képbe…

    Kizárt, hogy itt vége lenne.

    pepe82 említetted a moddingolást.
    Nem rossz gondolat, sőt sokan támoganák a magyar rajongók közül úgy gondolom, (köztük én is).
    DE! Egy ilyen munkához, jól szervezett profi csapat kell.
    Nem beszélve a háttérről. Ezt már nem lehet a garázsba összedobni. 🙂

    És ott van a ha…
    A ME 2 nem arról volt híres, hogy könnyű volt belnyúlni.

    • Természetesen védik az alkalmazottak renoméját, ez természetes, a semmihez képest pedig jó, hogy legalább ennyit tesznek, hogy magyarázó DLC-t kiadnak.

      A további tartalmakat illetően gondolom úgy lesz a dolog, mint ME2 esetében, vagyis hogy a lezáró küldetés ELŐTT lehet végigvinni őket, nem pedig utána következnek.

      Valóban, nem egyszerű a moddolós téma. De talán még az is lehetséges, hogy egyszerűen csak szkripteléssel módosítunk a záró animációkon, kibővítjük őket, illetve néhányat kiveszünk, stb. Youtube-on van egy sor rajongók által készített „alternatív befejezés” videó, köztük több olyan is, ami szerintem kenterbe veri a mostani befejezés egyes részeit. Lehet, hogy az ilyen jellegű meló nem lenne olyan nagy falat…

      • „szkripteléssel módosítunk a záró animációkon”
        Ezen egy kicsit mosolygok, jó is lenne ,ha ez ilyen egyszerű lenne.
        De, ott van még a záróvideo, a párbeszéd és a szereplők hangjai is…

        Ha szépen megkérlek, megtennéd, hogy megkínálsz pár link-kel, ami ilyen szkriptelt befejezést mutat.

  7. Jó dolog az, hogy ingyen megválaszolnak bizonyos kérdéseket, mert elég sok felmerült.
    Ugyanakkor valamit biztosra veszek. Arra a kérdésre, hogy miért kell elpusztítanunk a reléket, nem fogunk választ kapni. Legfeljebb annyit a kis szellemsráctól, hogy „csak”.

    Egyébként megmondom én, hol csúszott meg az egész Crucible-projekt. Az új csodafegyvert sajnos nem Garrus kalibrálta.

  8. Pepe82! Veled külön vitatkoznék egy kicsit. Ne vedd személyeskedésnek, csak ilyen hangulatom van. Nem te tehetsz róla, hanem a Bioware.

    Szóval szerinted:
    „…valahol az egész sztori eleve magában hordozta azt, hogy Shepardnek folyton áldozatot kell hoznia, és az i-re a pontot remekül felteszi, hogy a végén mindent feláldoz, amije van (akár mert katona és parancsa van, akár mert csak így tudja megmenteni a többieket).
    Egy happy end sokkal kevésbé tetszett volna és nem is passzolna Shepardhez…”

    Amiben egyet értek, hogy Shepard halála teljesen elfogadható, hiszen mindig is komoly áldozatokat hozott. Amit máshogy látok: Shepard többnyire úgy áldozott fel egyes dolgokat, hogy az közben közelebb vitte a „Nagyobb Jó” eléréséhez. Ez szerintem (a Kaszások pusztulásával járó befejezést leszámítva) nem igazán érvényesül. Tegyük fel, hogy ezek a dolgok nem Shepard fejében történnek a végén, hanem tényleg ez van. Mi van, ha irányítjuk a Kaszásokat? Megmondjuk nekik, hogy menjenek el. Eközben mi megsemmisülünk, ahogy a relék is. A Citadel vagy igen vagy nem, az igazából mindegy is. Mi a garancia arra, hogy soha többé nem jön vissza Harbinger a barátaival? Szerintem semmi. Akkor hol itt a „Nagyobb Jó”?
    A szintézises befejezéssel tényleg egyértelműen azt érjük el, amit a Kaszások akarnak, csak annyi a különbség, hogy senki nem tud róla. Amiről pedig nem tudsz, az ugye nem fáj. De attól még ez sem a „Nagyobb Jó”.

    Másrészt. A happy end fölösleges, ahogy mondtad, mármint akár Shepard, akár a társai szempontjából, tehát halhatunk mind hősi halált, ha utána nincs több Kaszás és mindenki (akit még nem arattak le) viszonylagos békében él tovább. Mondjuk ez összességében véve mégiscsak happy end. De én talán azt is elfogadtam volna, ha Shepard elbukik, véget ér a ciklus, mindenki elpusztul és a negyedik rész (akár következő trilógia) alapját a Liara által készített kis időkapszula megtalálása képezi. Az sem lett volna túl happy, de ha csak egy kicsit előrevetítenek a jövőbeli felfedezésből, már megérte. És ne feljetsük el, hogy a ME-univerzum megmarad, reléstül-mindenestül.
    De semmi ezekhez hasonló nincs, és a mostani szuper megmagyarázós DLC sem fog változtatni semmin, és ebből következik hogy Shepard nem csak magát áldozza fel és mindenét, ami van, hanem sokkal többet. Másoknak is mindenét. Például ha megmentjük a kváriknak a Rannoch-ot, akkor rögtön felmerül a kérdés: minek? Úgysem tudnak visszamenni, hiszen az pont a galaxis túlsó vége…

    Ja és a titkos befejezés! Azoktól inkább kíméljenek meg! Az a jó kis „fellélegző hadirokkant a vasbeton között” jelenet (nem multiztam, így nekem nem volt), igazán magyarázatra szorul. És most nem a játékosok teoretikus válaszaira vagyok kíváncsi, hanem tényleg egy régi jó Bioware-féle összeszedett, a történetbe illeszkedő válaszra.

    • SPOILER!

      A „nagyobb jó” megítélése jelenleg nehéz, mert egyik befejezés sem árul el tkp. semmit a döntéseink következményéről (hogy elrepülnek vagy eldőlnek a kaszások, igazából nem releváns), szinte minden csak spekuláció velük kapcsolatban.

      Néhány példa, ami eszembe jutott a kérdéseid kapcsán:
      – Ha a normandy és Shepard beültetései átvészelhették a destroy befejezést pl., akkor akár a gethek is (vagy csak elbutultak :D), bármit is állított a kölök a végén.
      – Ha az irányítást választjuk, akkor lehet, hogy mi kerülünk a kölök helyére, és okosabbak lehetünk nála, illetve a teljes reaper sereget irányíthatjuk az örökkévalóságig (I’m commander Shepard, and this is my favourite reaper fleet in the Citadel! XD) .
      – Szintézis esetén kiépülhet egy hasonló hálózat, mint a Geth-eké, és mindenki minden tudást meg tud osztani bárki mással (a közös DNS egyébként nem garantálja a békét, viszont lehetővé teszi, hogy egy krogan és egy reaper közös utódokat termeljen ki XD)

      A relék elpusztítása igazából nem nagy probléma – ha vannak reaperek, akkor segíthetnek újraépíteni, ha elpusztítod őket, akkor egy reaper roncsban akár rá is bukkanhatsz információkra a technológiáról. Mivel a kaszásokat az Arrival-ban elkövetett akció igazából nem is lassította (nagyon hamar elérték a Földet ugyebár), lehet, hogy ez az egész relés dolog könnyebben pótolható/megkerülhető, mint gondolnánk (kaszásoktól szerzett ismeretekkel pl.).

      A DLC elvben ilyen és ezekhez hasonló kérdéseket fog megválaszolni. Nem lesz egyszerű a feladat, de kreatív csapatról van szó, akik talán már tisztában vannak az új ME játék vázlatos sztorijával is, és ennek megfelelően tudnak adni használható válaszokat.

      Ami most logikátlan és tarthatatlannak tűnik, talán néhány trükkös írói húzással simán megkerülhető (van még pár kártya, amelyeket nem játszottak ki, dark energy, stb.)

      Amit szinte biztosra veszek, hogy MINDEN kérdésre nem kapunk választ. Már csak az érdeklődés és a következő játék szorijának esetleges előfeltételei miatt sem.

      • Összességében tetszik, amiket mondtál 😀
        Azért felmerült még bennem 1-2 dolog.

        1.) Az Arrival végén a relé elpusztítása bizony lelassította a Kaszásokat! Elvileg még valami néhány óra vagy két nap vagy valami ilyesmi idő volt hátra, hogy megérkezzenek. Ezzel szemben a 3. részig eltelik egy év.
        (Egyébként a 300000 batári mindenképp meghal? Én nem figyelmeztettem őket, mert rühellem a pofájukat, de azért érdekel, hogy mi van, ha szólunk nekik.)

        2.) A Normandy átvészelheti a destroy befejezést, ahogy a mosógép meg a porszívó is, mivel az maga nem „szintetikus élet”. EDI ugyanakkor nyilvánvaló, hogy kipusztul a hajóból.

        3.) Shepard túléli a destroy véget? Hát, nehezen hiszem el, hogy ha valóban megtörténik a szintetikus életformák teljes pusztulása, akkor ezt a műhelyben összerakott drága parancsnokunk átvészelné.
        Persze csakis destroy végnél láthatjuk a fellélegző Shepardot, ami elég érdekes. (Indoktrinációs/látomásos teória itt némi igazolást nyer, de ebbe nem szeretnék belemenni…)

        Lényeg a lényeg: jöjjenek már azok a válaszok! Legalább a keepereket magyarázzák meg! 😀

        • Valószínű, hogy akkor félreértettem valamit. Bár 1 év is elég jónak mondható, azzal már lehet boldogulni, mégsem évtizedekről/évszázadokról van szó, pár év alatt vissza lehet érni a homeworld-ökbe…

          A 2. pontnál azért fura, hogy egy kiégett „bádogdobozzal” hogyan landoltak egy bolygón egyben, létfenntartó, navigációs, stb. rendszerek nélkül. Vissza lehet jönni úgy is (a mi valódi űrsiklóink is képesek ilyesmire), de arra rá kell készülni, nem csak úgy bepottyanni a légtérbe.

          Egyébként igazad lehet abban, hogy a szintetikus ÉLET pusztul ki csak. Kérdés, hogy pl. egy/több implantátum tekinthető-e életnek, vagy egy VI mondjuk, ami ugye nem önálló értelem, hanem „csak” egy ügyesebb user interface.
          EDI, a reaperek, meg a Gethek akkor elpusztulnak, tiszta sor. De (szerintem) sem Shepard, sem mondjuk a marauderek, husk-ok vagy az átalakított cerberus katonák sem minősülnek szintetikus életnek, sokkal inkább szervesnek (a mérnökök MI feltörés képessége sem működik rajtuk, a sebzés tekintetében is szerveseknek minősülnek, ha jól tudom).

          A keeperekre én is kíváncsi vagyok. De az ő kifejtésükhöz gyanítom további párbeszédekre lenne szükség, amelyet nem terveznek, csak videókat, ha jól informálódtam. 🙁

          • Elég, ha részben szintetikus Shepard, meg kell hogy haljon. És a sztori szempontjából is meg kell hogy haljon, így lehet igazán nagy hős.

  9. Ami engem illet ezt kenjék a hajukra. Kihoztak egy illogikus szart és most majd gondolom mindenfelé kitekert húzásokkal magyarázzák a mögöttes elméletet. Lófaszt figyelnek ők a rajongók visszajelzéseire. A többség érti ezt a hulladékot, amit ők befejezésnek hívnak, csak utálja. Ha nem bővítik ki új választási lehetőségekkel, és legalább kettő befejezéssel, akkor inkább meg se csinálják.

  10. Mi van veletek emberek? Ien, művészi befejezés volt.
    Annyi vele a baj, hogy nem elég nyilvánvaló, hogy mi történt utána, ezt koorigállják. Hosszabb, tartalmasabb lesz.
    Mit akartok még? Shepard se haljon meg, hanem kacagjanak jót a Normandy legénységével, és tökéletes happy end?

    • Mi van veled, ember?!
      A te torkodon bármilyen átgondolatlan, naív befejezést le lehet tolni, ha jó zene van hozzá?!

      Itt válaszolok a hozzászólásodra, mert a korábbi helyen már nem lehet:

      „Elég, ha részben szintetikus Shepard, meg kell hogy haljon. És a sztori szempontjából is meg kell hogy haljon, így lehet igazán nagy hős.”

      Ezt a sületlenséget honnan szedted? Jah, hogy a kis csodafiú a csodapalotában azt mondta, hogy így van és kész? Ó, az más. Lehet, hogy vannak olyan Shepard parancsnokok, akik szivacsosra itták az agyukat az Afterlifeban, de az enyém elméjében egy marhanagy WTF kezdett körvonalazódni, de a remek befejezésben ezt nem tudtam kifejteni, mert nem jöttek a számra a szavak.

      Felettébb bosszant, hogy valaki azon akad ki, hogy egy csomó más ember szerint SZAR a befejezés. Ha valakinek tetszik, az ő dolga, én sem szidok senkit azért, mert a Tomb Raidert jó filmnek tartja, mer’ van benne csöcs meg comb meg fegyver és gonosz ellenség. De nekem nehogy már te mondd meg, hogy hol legyen az ingerküszöböm!

  11. Piszkosul hangualtos volt a vége, a zongora zenével, stb…. csak nem elég érthető, úgyhogy várom a DLC-t. Pl.:Mi lesz a nálunk ragadt fajok flottáival? Itt fognak élni a naprendszerben, nem elsz elég nyersanyag mindenkinek, és elpusztulunk. SÉ ha „control” a vége akkor miért menekül a Normandy? A lökéshullám elől, oés, de akkor az összes flotta menekül? Vagy a Földet is pusztítja a hullám? Ezek vagy logiaki bukfencek, amiket most kifejthetnek, javíthanak, vagy egy nagyon nem happy end.

  12. Üdv mindenkinek!
    Az a helyzet, hogy egyet kell, hogy értsek sgtGiggsy kollégával!Ez így egy 98%-os játék 65%-ra redukálása 10 perc alatt! Erre én a helyükben nem lennék büszke!
    Csak, ha igazán részletesen megfigyelitek a dolgokat, rájöhettek, mekkora ellentmondások és bakik vannak benne!
    SPOILER
    1. Joker miért lép le a földről, ráadásul olyan társakkal, akik elvileg ott vannak velem a küldetés alatt? Erre milyen magyarázatot adnak….bevágnak egy videót, hogy mielőtt elindulnánk a rohamra Shepard mondja a társaknak,hogy skacok mégse gyertek,megoldom egyedül, inkább menjetek el a rendszerből?!
    2. Miközben mi félholtak vagyunk és felkerülünk a Citadelre, Anderson már ott van előttünk, semmi baja (még egy karcolás sem)?érdekes….
    3.A kis „szellemsrác” irányítja ugye a repareket! Amolyan mindenható, istencsászár… stb egyben,akinek nem mellesleg a fellegvár az otthona,de azt mondja meg nekem valaki, hogy egy ilyen nagy hatalmú lény nem bírja kinyitni a saját „kecója” ajtaját….tiszta vicc.Ugye az első rész erről szólt, hogy megakadályozzuk a fellegvár reléként való aktiválását! Minek kellett ahhoz egy kaszás? Hisz ott van a srác, a mindenható! Ne menjünk bele, hogy a protheanok babráltak a dolgokkal…stb. Ez nekem kevés egy ilyen lénnyel szemben….Ez a momentum számomra kissé értelmetlenné teszi az 1. részt!
    4.Ugye kiderült, az Arrival DLC-ből, ha felrobbantasz egy relét, az egy szuper nova erejével ér fel, és mint ezt tudjuk ez nem csak egy naprendszer vág haza, hanem azért a környező rendszerekre is kihatással van, de ,még ezt megmagyarázhatják úgy is, hogy a relék csak „összetörnek, nem robbannak fel….de mondjuk számomra az elpusztulás nem éppen ezt jelenti!
    Az a helyzet, hogy rengeteg mindent lehetne még írni, de talán ezek voltak a fontosabbak!
    Egyébként a cikk elolvasása előtt még reménykedtem, sok olyan momentum utal arra, hogy ez egy nem valódi befejezés, hogy ez csak annak tudható be, hogy sulykolás alatt állunk (mint pl a rejtett befejezés, amiben felébredünk, mondjuk a sugár találata után), vagy hogy ez csak egy pr fogás, hogy kiadjanak egy DLC-t, mert tudták előre, hogy elégedetlenkedés lesz belőle, vagy pénzért, mert úgy is mindenki megveszi, vagy pedig ingyen, ami után hangoztatni tudják, hogy „nézzétek mi vagyunk a fasza gyerekek, odafigyelünk a felhasználok igényeire”!Gondoltam még arra, hogy egy igazán monumentális befejezést akarnak, ami ténylegesen megalapozza a következő részt, csak nem volt elég idő a megvalósításhoz, de ebben a cikkben leírtak egy kicsit csalódást okoztak!Remélem ezek mégsem tükrözik teljesen a valóságot, de mindegy is majd meglátjuk!

    • Óóóóó…
      A két kedvencem:

      1.) “[The presence of the Rachni] has huge consequences in Mass Effect 3. Even just in the final battle with the Reapers.” – Igen? Szerintem akár életben maradt az 1. részben a királynő, akár nem, kb ugyanaz a 3-ban a rachnis-Gruntos küldetés, utána nem is látjuk őket…

      2.) „It’s not even in any way like the traditional game endings, where you can say how many endings there are or whether you got ending A, B, or C…..The endings have a lot more sophistication and variety in them.” – Pfff… Én bizony elég egyértelműen látom hogy csak A, B és C befejezés van, ahogy elnézem azt sokan mások is így látják. Sőt, inkább A/1, A/2 és A/3… 🙁

      Most ezen sírjunk vagy nevessünk?

  13. (Spoiler Veszély!)
    ME 2 után a BW bejelentette, hogy új tervek is vannak és a harmadik résszel lezárják Shepardot. Ezzel a véggel csak egy gond van nem csak Shepardot, de az egéssz ME univerzumot lezárták.(Személy szerint akkor a végkifejlettel egyet értek) Újság cikkben lehetett olvasni: „Elpusztítják a mass reléket és folytatni szeretnék olyan abszurd dolog ez, mintha a Csillagkapu sorozatban elpusztítják a csillagkapukat.”Ami nekem nem tetszett, hogy annyi kérdés maradt benne, hogy sok mindent kell ebbe a DLC- be bele rakni, hogy kiváncsi vagyok mi sül ki belőle. Egy fórumon tetszett egy ötlet amivel lehetne a ME.U. folytatni azt több rajongó írta: Google fordításban olvastam a sztorit, és remélem valami hasonló lesz. A Gyermeknek az édes anyja mesélte az egészet útban a fellegvárba menet és az édes anyjával besszél, hogy fél a mass reléktől és, hogy miért mennek a fellegvárban és a fellegvárban derül ki, hogy ki az anya és a gyermek(románc választás) hős avatásra,vagy egy szobor,vagy több szobor avatásra(renegát-példakép és életben maradt társak) Szerintem így lett volna jó.

  14. Sziasztok !

    Eloszor is bocsi, hogy nem ekezettel irok de e z annak tudhato ,hogy Angliaban elek es onnan nezem ezt az oldalt. Nagyon sok velemenyt elolvastam az elmult hetekben miutan vegigjatszottam a harmadik reszt es meg kell, hogy mondjam, hogy mind az elegedetlenek es az elegedettek taboraval egyett tudok erteni. Tenyleg sok kerdes maradt megvalaszolatlanul es en ugy erzem, hogy a nyari DLC utan is marad meg kerdes boven amit szerintem mar csak egy esetleges jovobeni folytatas fog majd megvalaszolni. En mar inkabb a jovore koncentralnek ugyanis meg a ME3 elott elhintettek, hogy nem art ha meg tartjuk majd a 3. resz beli menteseinket es gondoljunk csak bele miert mas egy kicsit a destroy ending a tobbitol. Tudom most sokan azt gondoljatok, hogy azt mondtak Shepard kalandja veget er. Inkabb azt mondanam ez a kaland ert veget, hiszen a jatek vegen a kisfiu meg egy tortenet elmeseleset keri az oregembertol ami Shepardhoz kotodik. En az elegedetlenkedes helyett a jovorol fagattnam a Biowaret es arra osztonoznem oket, hogy folytassak tovabb vagy Shepardel vagy nelkule.

  15. az a legnagyobb baj szerintem hogy mostanra már reapers are behinde the BW’s comprehension…
    komolyan miért nem volt az amire az első meg második részbe voltak utalások? hogy az aratással nyernek erőforrásokat… élőnek és gépnek is kell erőforrás… a reaperek meg mindkettők…
    meg hogy így szaporodnak… az élők végül is szaporodnak és ők azok is…

    • SPOILER
      Nyilván nem akarnak jót. Odaértél ahol dönthetsz, hogy elpusztítod-e őket. Még jó, hogy a kis gyökér szeretné jobb fényben feltüntetni a díszes társaságot, hátha rá tud venni, hogy ne pusztítsd el őket…

      • hmm ja igazad lehet… de az a kis gyökér akkor se illet oda…

        SPOILER am sztem az a baj hogy a döntéseinknek együtt jelent meg súlya a war assentbe és nem külön-külön… ezért érzik azt az emberek hogy nem volt súlya pedig ezen múlt shepo élete meg a Föld pusztulása… ami azért elég nagy súly…

        • SPOILER
          Hát, vegyük úgy, hogy a vasbeton közt fellélegzős jelenet valóban azt jelenti, aminek tűnik. Ebben az esetben a túlélés egyetlen döntésen múlik: Multiztál-e vagy nem.
          Én nem… Rögtön -50% 🙁
          Ennyi lenne? Nem vall a BW-re…

          A Föld pusztulásához nem volt szerencsém, ahhoz még csak single-t játszva is nagyon minimális war assetet kell elérni ezek szerint… (Nekem még azért megfelezve sem volt olyan minimális hálistennek.)

  16. en elpusztitottam oket mert arra gondoltam, hogy a fenebe is mirol szolt ez a haboru?, miert haltak meg annyian? a controlt eleve elvetettem, a szintezis: ha valoban ez lenne a vegso evolucios lepcsofok majd elerjuk mashogy, ha pedig az organikusok ugy alakitjak a jovojuket, hogy a szintetikusok vegezzenek veluk akkor igy alakitottuk a jovot es kesz.

  17. Pepe82! Ez a cikk is hasonló témájú:
    http://geek.pikimal.com/2012/03/22/controversy-erupts-over-mass-effect-3-writers-forum-post-name-release/

    Ezt pedig külön szeretném kiemelni:)
    „The endgame doesn’t have that. I wanted to see banshees attacking you, and then have asari gunships zoom in and blow them away. I wanted to see a wave of rachni ravagers come around a corner only to be met by a wall of krogan roaring a battle cry. Here’s the horror the Reapers inflicted upon each race, and here’s the army that you, Commander Shepard, made out of every race in the galaxy to fight them. „

    • Ezer köszönet, erről nem hallottam eddig!

      Elfogyhat a lendület, a pénz és idő, de ilyen igénytelen befejezést biztos nem adott volna ki ua. a csapat, mint amelyik a játék korábbi történéseit írta meg.

      Ami most felbosszantott, az az, hogy ugye állítólag kivettek jeleneteket a befejezésből (amiket az író sem ért, hogy miért). Most azokat kapjuk meg tkp. a DLC-ben?! :O Elég kétségbeejtő elképzelés (noha a hiányzó videók pótlásával önmagában nincs gondom.. csak az úgy kevés lesz, nagyon kevés).

      • Én abban bízom, hogy a DLC készítésében az egész csapat részt vesz, mindenki hozzá szólhat. Nem csak két ember gyors A4-esre firkált vázlata lesz egy ablakok nélküli kulcsra zárt szobában a többiek beleszólása nélkül.

        P. Weekes pedig remélem megragadja az Extended Cut DLC formájában nyílt lehetőséget, de ami talán fontosabb, remélem hagyják neki…

  18. Hát most erre mit mondjak. Amióta a Bioware kidobta a piacra a játékot és a fanok megvadultak azóta örök kérdés volt, mi lesz a végkifejlett.
    Ismerve a marketinget szerintem megkapjuk a dlc-t, de valszeg egy nagy trollface fog majd a lelki szemeink előtt megjelenni.
    „Új endinget akartál nem volt világos valami? Itt az újítás. Problem?”
    Elég pesszimista vagyok ezzel kapcsolatba. Akik pedig szeretik ezt az „endinget” ami jelenleg a játékban van… azokat én csak sajnálni tudom.
    Megmondom őszintén a világ tele van rossz és igazságtalan dolgokkal. Őszintén, ha már játszik valamivel az ember, nem jobb szeret valami páratlan jót látni.
    (Én se olyan endinget várok/vártam amiben Shepard belovagol fehér lovon és lekaszabolja a kaszásokat. Egy jó küzdelmes ending fightot vártam, olyat min mint a kettőben, egy komoly döntést és egy csoda szerű lelépést, ha pro voltál. Ha nem akkor ott is veszhettél… DE nem taszítod a pusztulásba és végső elszigetelődésbe a galaxist.)
    Lehet csak én vagyok olyan Limeszen túli barbár, hogy nem fogom fel a művésziségét ennek az endingnek, de mondok valamit nem is akarom felfogni, mert ez nem méltó lezárás.
    Várjuk a fejleményeket és tartsunk ki.

%d bloggers like this: