Home Egyéb Heti multiplayer sarok I.

Szerda van, s a tapasztalt vén rókák tudják, hogy itt a multiplayer balance ideje. (Érdekes, a mostani már tegnap este megjött.) Azok kedvéért, akik multiznak ugyan, de nem követik a fórumot és/vagy korlátozott angol tudással bírnak, íme a maitegnapi változtatások:

———————————————————————————–
Nov 20, 2012
———————————————————————————–

Az eheti Hazard Map-ek a Firebase Dagger és a Firebase White

Volus Mercenary Sentinel „ritka” besorolással elérhető

Submission Net (Vorcha Engineer)
– Minden tulajdonság a Batarian Submission Net-ére cserélve

Challenges
– Az N7 Day Challange bannerja átnevezve „Loyalist”-ra

Arc Pistol
– A teljesen feltöltött lövés sebzése 2x-es helyett 3x-os

Disciple Shotgun
– A sörétenkénti sebzés [46.3-57.8]-ról [55.6-69.5]-ra növelve – összesen [444.8-556.4]-re lövésenként (8 sörét)

Collector SMG
– A sebzés megnövelve [37.4-46.75]-ről [41.2-51.5]-re

Azokat pedig, akik még nem olvasták a fórum multiplayerrel foglalkozó részét és/vagy nem multiznak/tak üdvözlöm! Ezen kis szösszenettel, ha és amennyiben van rá igény hetente, szerdánként jelentkeznék, az aktuális balanszolás eredményével, illetve egy-két multis tippel, vagy karakter builddel/leírással, főként a multiplayer topik heti terméséből szemezgetve.

Első tuti tippünk, egy igazi „alapmű”, a reload cancel. Lényege, hogy kihasználja, némely fegyver azon tulajdonságát, hogy a lőszer az újratöltési animáció vége előtt bekerül a tárba, tehát ha megszakítjuk az animációt, hamarabb lőhetünk. A legegyszerűbb megoldás, ha sprintelünk/félreugrunk/gurulunk, vagy valamilyen képességet használunk, de ezekkel az a gond, hogy időben ugyanott tart az ember… Erre jelent gyógyírt a Medi-Gel! Mivel ha élünk, úgysem történik semmi, ha használjuk, kiváló ilyen célra:
1. Tegyünk be egy kényelmes billentyűt másodlagosnak – elsődleges maradhat a 7-esen, de akár teljesen le is cserélhetjük.
2. Próbáljuk ki, mondjuk Widow-al a következőt: Lő – újratölt – lő, majd lő, amikor a tárban van a lőszer ‘Q’ – lő., szignifikáns lesz a különbség! Persze nem minden fegyvernél érdemes eljátszani, többnyire az egylövetűek profitálnak a legtöbbet. (M-98 Widow, M-300 Claymore, Javelin, M-92 – Mantis) Annyit megjegyeznék, hogy ne hang után menjünk, mert legalábbis Widow-nál előbb van hang, minthogy bekerülne az új tár.

A mai karakterünk pedig a Drell Adept:
Reave(6) – Radius, Recharge, Damage & Duration – Félősebbek az 5. evolúciónál választhatják a Damage Reduction-t is.
Pull – (3)
Cluster Grenade(6) – Force & Damage, Max Grenades, Force & Damage – A karaktert kimaxolva a gránát ereje 2500N lesz, tehát jól célozva megmenthetjük csapattársainkat egy Banshee által okozott, kínos haláltól.
Drell Assassin(5) – Damage & Capacity, Power Damage
Fitness (6) – Durability, Shield Recharge, Fitness Expert

Gear: Grenade Capacity, ha van, ha nincs, Biotic Amp, esetleg kevésbé mozgékonyaknak pajzsnövelő fejlesztések.
Fegyverzet: Acolyte az ideális, egyébként bármi, amivel 200% körül tartható a Recharge Bonus. (180% még vállalható.)

Játékstílus: Silverig mindegy, de Goldon feltétlen figyelni kell, hogy legyen legalább egy tank a csapatban, de kettő az ideális, mivel a kis zöld csak akkor hatékony, ha folyamatosan oszthatja az áldást. Random csapatból sokat szívhat, 4-5 Wave után (Goldon) ha nem maradnak együtt, nehéz a Drell.

Alapfelállás a Reave orrvérzésig, de ha már nincs pajzsa a delikvensnek egyéb csúnyaságok is elkövethetők:
Pull, majd utána Reave – BE, Goldon is egyből öl Centuriont, Maraduert. Ha van Acolyte, akkor egy lövés a pajzs, majd az előbbi. Bossokra (Ravager, Brute, Banshee, Scion, Praetorian, Atlas, Prime) Reave kifulladásig – jelen builddel ideális esetben egyszerre három Reave lehet fent, ~ 600 dps-el armorra (egyébként legtöbbet a Barrierbe sebez.), a szünetekben Cluster Grenade, robbantja Reave-et. Arra figyeljünk, hogy mivel jobbkezes, balra(jobboldali magas fedezékek esetén) csak egy gránátot tud kidobni a háromból. Nagyobb tömegekbe Reave, majd Cluster a nyerő választás.

Alapvetően a Drell Adept, egy gyenge, de mozgékony karakter, hiszen összesen 1350 sebzést bír (más karaktereknek csak a pajzsuk ennyi), viszont kitérés közben 25% helyett 50% a sebzésvédelme (ráadásul még jól is néz ki), emiatt sokszor érdemesebb a futás helyett elcigánykerekezni a kinézett fedezékig. Ne maradjunk le a többiektől, ha van biotikus, kövessük őt, a Pull robbantható, a Reave robbant. (Bár nem minden mindent, a pontos kombókat sajnos én sem tudom.) A fedezék a barátunk, ez nem egy hentelős karakter, bár Reave-ből meglepő killeket lehet kapni, ha nem előzik meg az embert. Egy apró, de fontos tanács: két Drell Adept nem fér meg egy csapatban, nem hatékony.

Ennyi lett volna mára, de ne feledjétek ez egy kísérleti kezdeményezés, és mint ilyen, képlékeny, így minden építő jellegű kritikát hozzászólást szívesen fogadok. Igény szerint esetleg később egy teljesen kezdőknek szóló összeállítás is napvilágot láthat. Summa summarum, jó játékot, Originen találkozunk! (White_Raven_HUN)

 

Utóirat: Ajándék Novaguard build, mert Marchief-nek igaza van!:D (Ld. lentebb.) Terveim szerint innentől mindig egy gyakori, kezdőknek is könnyen megszerezhető karakter, illetve egy ritkább (nemritkán ritka) kerülne bemutatásra.
Tehát Novaguard:
Biotic Charge(6) – Radius, Power Synergy, Barrier (Esetleg 4. evo helyett lehet Force & Damage is, de így jobbak az esélyek tömegben)
Shockwave(3) – Pánikgomb, komolyabb szerepe nincs.
Nova(6) – Radius, Half Blast, Pierce
Alliance Training(5) – Damage & Capacity, Power Damage
Fitness(6) – Alsó sor, Vanguardnak kell az élet.

Gear: Biotic Amp. Főként novával öl, így power damage-ra érdemes menni.

Fegyverzet: Minél közelebb a 200%-hoz, Hurricane, Paladin, alapszinten Avenger is megteszi.

Játékstílus: Charge, Nova, Nova, Charge, Nova, Nova… etc. Ezzel össze is foglaltam a class lényegét. A legszebb, hoyg a karakter a Charge és a Nova animációi alatt egészben/részben sebezhetetlen (ún. „invulnerability frames”, több képességnél van ilyen, illetve néhány Heavy Melee-nél). Kimaxolva Tier 2-ig (Combat Engineer, Maraduer, Collector Captain, Hunter, Pyro…etc.) mindent visz egy Charge + Novax2 kombó, és ami legszebb, hogy a két nova után pont megvan a lehetőség újra Chargeolni. Arra figyelni kell, hogy túlerő esetén Charge után ne novázzunk, mert bajok lehetnek. Nyílt területen Atlasra is simán rá lehet menni, Nova közben úgy kell irányítani, hogy mögé csapjunk, silveren 6-7 kör alatt egyedül ki lehet végezni egyet. Kis pályán vagy zárt helyen NE próbáljuk meg, csúnya vége lesz illetve csak Atlasszal megy ilyen könnyen, Prime sajnos staggerel, így kerülendő, Ravagert lehet még megjátszani, egy simán megy, kettő necces, nem szégyen a futás, ez  egy ilyen karakter. Elég agresszív játékstílusa van, Silveren későbbi Wave-eknél figyelni kell, hogy ne szakadjunk el nagyon a csapattól. (Legrosszabb az volt, amikor 3 sec-el extraction előtt, Jade-en, kilőtték azt a Maraduert, amit kinéztem a pálya másik feléről, mint Charge ugrópontot a Landing Zone-ba…:D) Megfelelő fegyverrel Silveren is gyakorlatilag darál, némi odafigyeléssel persze. Utolsó intelme, hogy Banshee nem a barátunk, NEM Charge-olunk rá! Nova esetleg jöhet. Persze, ha elég gyorsak vagyunk, semmi sem kivitelezhetetlen!;)

 

Creative Commons Licenc
This by masseffect.hu is licensed under a Creative Commons Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 3.0 Unported License.

17 Hozzászólások to this post
  1. No jó, bedobok még egy Novaguardot, mert az jó! (Igaz Goldon már elvérzik.) Tényleg, Human Infire küldhetnél valamit, és akkor jövő héten az lesz, meg mondjuk a Turian Sentinelem, majd dobok mail-t, hogy véleményezd! Persze ez nem csak erre, és nem csak rád vonatkozik, ha bármi jobbat/hatékonyabbat tudtok, szóljatok javítom!

  2. Disciple Shotgun sebzéséhez: valószínűleg pellet-enként számolja, azaz ezt kb nyolcszorozni kell. (Ezért nem hatékony nehezebb fokozatokon a shotgun a páncél ellen, kivéve a Graal-t és a GPSG-t, esetleg a Crusadert, ugyanis a damage reduction Goldon 50 / sörét, és hát az 55-69-es sebzésnél ez kellemetlen tud lenni.)

  3. Banshee-t meg nyugodtan lehet charge-olni, csak oda kell figyelni. Az instantkill támadásának az a feltétele, hogy az előző támadása meelee kell hogy legyen. Azaz miután ellőtte a biotikus golyó-dolgát, lehet charge-olni őt is, csak miután felénk kap, illik hátra jönni, és megvárni, hogy lőjjön egyet. (Arra is érdemes figyelni, hogy nem feltétel, hogy a banshee minket meelee-zzen, azaz attól, hogy ránk legutóbb lőtt, ha valaki másra közben ment egy meelee, minket még nyugodtan instakillezhet.)
    A Clusternél írod, hogy a 2500N elég az instakill megakadályozásához. Arról esetleg tudsz pontos infót adni, hogy mi az, ami elég ehhez? Engem már mentett meg Javelin-lövés, gránát, fene tudja mi, de amikor én próbálok mást megmenteni, időnként nem jön össze, szóval jó lenne tudni a pontos küszöböket.

    A Vanguardnál az a lényeg, hogy vannak invincibility frame-ek, ami azt jelenti, hogy amíg megy az animáció, addig nem sebződünk. Ez a charge-ra végig fennáll, akárcsak a novára. Tehát a charge-nova-nova kombónak az az egyik haszna, hogy közben hiába lőnek bennünket, nem sebződünk. Bátrabbak a két nova helyett bevállalhatják a szimpa verziót is, nagyobbat sebeznek egy nekifutásból, de többet is sérülnek, kinek mi jön be. 200%-os recharge-gal nem sokat számít. A felsorolt fegyverek mellett nekem a Collector SMG is bejött, ugyan kevés hozzá a töltény, de nem is sokat használom, ráadásul újratöltődik, úgyhogy nem kell kitérőket tenni a lőszerért.
    A range evolúció a charge-nál akkor nagyon jó, ha van a csapatban, aki tud reave-elni, pl a fent említett drell adept. Három biotic combo egy támadással? 🙂
    Prime ügyében csak annyit tennék hozzá, hogy két vanguard tökéletesen le tud foglalni egy prime-ot, ha felváltva charge-olják. Az egyik csapatban egy krogan vanguard (charge+meelee) és az én human vanguardom (charge+nova) sebződés nélkül kapott le silveren és goldon prime-okat így.

  4. Üdv!
    Novaguardhoz lenne pár tippem/észrevételem, ami életmentő lehet Gold/Platinum nehézségen, ha valaki arra adná a fejét, hogy kipróbálja. Igen, a Human (!) Vanguard akár Platinumon is használható egy jól összerakott bandával.
    Nova 5. evojára két különböző játékstílus épül. A fentebb leírtak a kettő közül a „biztonságosabbat” mutatják be, amihez jó megismerni egy kisebb trükköt.
    Ez annyiból áll, hogy kombó helyett a második Nova animációja közben (pontosítva: amikor a karakter a levegőben van és üvölt egyet), oldalra gurulunk. Így túlerő esetén könnyebben elkerülhető az elhalálozás, ugyanis a folyamat közben megmarad a fél barrierünk, sőt, a Nova animációjából eredően megmarad az invulnerability (sebezhetetlenség) is, míg ha duplán Novázunk és eltalál akármilyen crowd control effect (melee stun, vagy akármi), nem marad barrierünk, ami felfogná az esetleges ellenséges tüzet. A után értelemszerűen mehet a következő Charge. Ez főként Gold/Platinum nehézségi fokozaton hasznos, ha szorul a hurok. Bronzot/Silvert enélkül is lehet szólózni. =)
    Még egy tipp: Nova 4. evo: Radius helyett DMG-re menjünk, az az 1,6 méter tapasztalataim szerint elhanyagolható, s ha gyors fejszámolást végzünk, láthatjuk, hogy a +40% DMG-t kombinálva a Half Blast evo -40%-os ‘sebzésszorzójával’, ugyanott tartunk, mintha kétszer nyomhatnánk el egy „normál” Novát. Ráadásul, az 5 m-es range még mindig egy Banshee instakill range-jén kívül esik. Apropó, Banshee, ha ráchargeolsz, utána gurulj hátra, aztán novázz (és ezt ismételd), így elkerülhető az instakill.
    A másik lehetőség: Nova 5. evo – Power Recharge (minden képességre -25%) – magyarán gyorsabban töltődik vissza a charge. Így Charge-Nova kombókkal bombázhatunk mindent, mivel egy Nova alatt visszatöltődik a Charge. Bár ennek a szépséghibája (Half Blasttal szemben), hogy nem marad vésztartalék barrierünk.
    Még egy észrevétel. A shockwave ennél a kasztnál teljesen fölösleges, ugyanis a Charge detonálhat más biotikus képességeket, és sokkal jobban megéri a -20% weapon weight a rank 6 Alliance trainingen belül. Így akár egy könnyebb assault riflet is vihetünk magunkkal – ha esetleg nem csak közelről akarjuk osztani az áldást. 😀
    Kinek mi áll jobban a kezére, szabadon lehet választani a két játékstílus közül, a lényeg, hogy power recharge 200%-on legyen. Fegyvernek az Acolyte-ot javaslom, Goldon 3-4 lövés ledarálja a shieldeket/barriereket. Bansheek barrierjét szeretem Acolyte-tal lebombázni, kisebb az esély rá, hogy elbambulok és instant összecsuk… 🙂

    Remélem, sikerült mindenki számára érthetően fogalmaznom, és hasznát veszitek ennek a pár apróságnak! 🙂

    • Köszi, nekem is hasznos volt, Nova nekem is
      DMG-n van Radius helyett!:D A többit is beleszerkesztem a cikkbe, ha lesz időm! Viszont Acolyte-al felesleges a -20% súly, amúgy is könnyű fegyver. Shockwave fegyver challange-re jó, löksz egyet, aztán lelövöd fegyverrel. Egyébként a build, még 170%-al is (Talon) működik. A nova sebzését rosszul számoltad, a százalékos bónuszok az alap sebzésből számolódnak (350). Így egy Nova(6), minden bónusz nélkül 595/1190/1785/1190(H/S/B/A), kettő egymás után Half Blast-al (mindkettőnél DMG és Pierce a másik kettő) 455/910/1355/910 * 2! (1010/1820/2710/1820) Így valamivel több összesen, mint a másfélszerese a sebzés! (Szép magyar mondat…:D)

%d bloggers like this: