Heti multiplayer sarok III.
Immáron harmadik alkalommal jelentkezik szokásos multiplayer build, illetve tippgyűjteményünk, remélem ezt is hasonló érdeklődéssel fogjátok olvasni, mint az előző kettőt. Ma már feltétlen le kell rónom egy már beígért tartozásom, ez pedig a multiplayerben történő Sync Kill-ek és elhalálozások részletesebb leírása. Aki már Gold-on/Platinán játszik, annak sok újdonság nem lesz benne, viszont a többieknek szolgálhat pár meglepő részlettel.
Először is, a Sync Kill-ekről. Ez azokat a kivégzéseket jelöli, amely az adott hullám idejére végérvényesen kiiktat bennünket. Jelenleg Sync Kill-re képes:
– Banshee
– Brute
– Atlas
– Phantom
– Praetorian
– Scion
Fontos, hogy nem kaphatunk egyből Sync Kill-t, ha ezek körül ténfergünk (feltételezve, hogy nem bugzik a rendszer), azt mindig egy Melee (közelharci) támadásnak kell megelőznie. Ebből a szempontból Melee-nek számít a Phantom cigánykerekező kitérése is. És ha mindez össze is jön (közel vagyunk, megvolt a Melee), még mindig nem biztos, hogy elvagyunk veszve, ugyanis magának a Sync Kill-nek is van egy százalékos valószínűsége (25-33% körül van, a Banshee-é viszont 80(!)%-os, de csak amikor rajta van a Biotic Charge (kék „erőtér”)), tehát ha időben észbe kapunk, még elmenekülhetünk. Morbid, de szintén megment a visszafordíthatatlan elmúlástól, ha a kivégzés animációja alatt valamely más forrásból érkező sebzés miatt halnuk meg, ekkor a szokásos space-nyomogatós kör jelenik meg. Nézzük most részletesen ezeket az egységeket: (saját tapasztalataim alapján)
Banshee – a legveszélyesebb, bugzik, ha éppen Charge-on van hajlamos kilométerekről felmarkolni és kibelezni.
Brute – elméletileg tud, gyakorlatilag inkább Charge-ol, figyelni kell, mert halálában még csap egyet, és egyébként is nagy a hatósugara.
Atlas – Nem jellemző, ha van hely, egy Novaguard-al kockázat nélkül leszedhető, mindig mögötte legyünk!
Phantom – gyors, ne hagyjuk ennyire közel kerülni!
Praetorian – ld. Banshee, de ez legalább nem teleportál.
Scion – Amúgy sem érdemes nagyon közel menni, mert staggerel (bénít) a lövése
A jó hír, hogy a csapattársak egy jól irányzott csapással megakadályozhatják szégyenteljes elhullásunkat, ehhez legalább 2000-2400 N (nehézségtől függ, Bronze-on talán 1900 is elég) erőt kell kifejteni az adott ellenfélre. (Pl. Cluster Grenade) (Illetve 10-20000 (Platinum) sebzés bevitele a Sync-Kill időtartama alatt is hasonló hatást ér el, ha pedig meghal, nyilván elenged. Sebzésbevitelre, amennyiben épp rakétával a kézben kap fel egy Banshee, nyomogassuk bőszen a lövést, ha szerencsénk, van, még egy lövés belefér, és nem mi fogunk elhullani…)
És végül egy lista a teljesség igénye nélkül azokról, akik miután meghaltunk és bőszen tapodjuk a szóköz billentyűt, még mindig kivégezhetnek: Cerberus Trooper, Centurion, Combat Engineer, Dragoon, Atlas, Geth Trooper, Geth Hunter, Geth Pyro, , Cannibal, Maraduer, Collector Trooper, Collector Captain, Scion, Praetorian
powerlvl-nek (Origin: Atomgyuri, vegyétek fel bátran;)) köszönhetjük ezt a nem mindennapi Destroyer buildet. Következzék hát levele (némileg átszerkesztveJ):
Nagy kedvencem ez a build, használjátok szeretettel!
N7 Destroyer Soldier
Ez egy távolsági build, tehát inkább maradjunk hátul, és ha mégis beba beütne a krach, futunk. Ha radom csapattal vagyunk, és van közelharci karakter (pl. Kroguard) tapadjunk rá, ha nincs ilyen szerencsénk, akkor szégyen a futás, de marha hasznos! Haverokkal sem érdemes előre törni (szó szerint), habár bátrabbak Gold-on még megpróbálhatják, Platinum-on viszont sunyizni kell, még ha nem is tetszik.
Build:
Devastator mode: Shield recharge delay, Magazine size, Dmg bonus – az amúgy sem túl sok shield legalább hamar visszajön, Magazine Size kell (majd alább kiderül miért), Damage meg miért ne? (Bár aki nagyon aggódik, választhatja a plusz pajzsot is.)
Hawk missile launcher: Dmg&force, Refire time,Hydra missiles – Amúgy sincs sok pajzsunk, ezen már nem múlik, és még így is 1000 felett marad az érték. Refire time Hydra missile-re hasznos. (A cikk végén kifejtem eddigi tapasztalataimat a Hawk-ról, és hogy miért értek egyet ezzel a kiosztással én is. – A szerk.)
Multi-frag granade: kimarad, ha valakinek bugoltak a pontok akkor Dmg, Dmg, Grenade count
T5-V battlesuit: Weapon damage, Headshot (amúgy is többnyire fejre célzok) és végül Damage.
T5-V internal systems: alsó sor, minden shieldre (Shield, Shield Recharge, Fitness Expert)
Fegyverek:
Geth plasma shotgun (GPSG): Isteni a Cerberus állománnyal szemben, szerintem a Phantomok erről szoktak rémálmodni… Egyébiránt is kellemes fegyver. (Ízlés szerint más is berakható, lényeg, hogy kisebb, gyorsabb ellenfelek ellen hatékony legyen, Crusader pontos, Wraith/Raider gyors és erős, Claymore-t ugye nem kell bemutatni… Persze szerintem is GPSG a lkegkiegyensúlyozottabb. – A szerk.)
Particle rifle (PR): Nagyobb, lassabb ellenfelek ellen eszméletlenül jó, miután feltöltött (50 töltet, Ammo moddal/Devastator módban 200 lőszer erejéig garázdálkodhatunk, ez Goldon is tekintélyes sebzést képes kiosztani. X-es PR-el pedig 300 a hasonló módon elérhető maximális töltet.). És itt jön képbe, hogy miért kell hátul maradni, ugyanis a PR effektív használatához hosszú másodperceket kell fedezéken kívül tölteni, ehhez pedig kell valaki, aki fedezi a farunkat…
Cerberus Harrier (CH): ehhez a buildhez nem a legjobb (Devastator mode-ból jobb lenne a +pontosság és tűzsebesség) viszont maga a fegyver talán a legjobb AR (Talán, mert a PR rendelkezik a legnagyobb dps-sel 2. fázisban… Viszont előtte 50-et el kell lőni, ahol is határozottan kisebb a dps. – A legjobb, sokkal kiegyensúlyozottabb és praktikusabb, mint a PR, de ugye ez egy dps build… – A szerk.) Ha nincs PR-ünk, akkor természetesen ez a legjobb választás!
Modok:
GPSG: + ammo, és az új barrel
PR: + ammo, és az új barrel
CH: ugyanaz, mint az előzőeknél… Esetleg, ha nagyon nem akar funkcionálni, akkor Stability Damper a + ammo helyett
Felszerelés:
Ammo: gyújtó lőszer
Fegyver: +AR sebzés
Páncél: Shield recharge, +Shield, esetleg Adrenalin Module
Gear: +AR sebzés, ha bugolt és van gránátod, akkor Warfighter package. Egyébként még lehet + Shield/Shield recharge vagy Stronghold package esetleg a GPSG-hez Shotgun dmg, vagy Shock Trooper package.
Végül pedig a Hawk-ról: (whiteraven)
Kipróbáltam a buildet, nem rossz. 5-ös szinten a Hawk még gyakorlatilag kuka, többször megy falba, mint talál. Viszont a Hydra Missile-el, a három rakéta jóval értelmesebb íveken megy, és többször talál, mint nem. A gránáttal szemben előnye, hogy nem fogy ki, és folyamatosan osztja az áldást, hátránya, egyrészt, ember legyen a talpán, aki számon tartja, mikor jön a következő, néha még engem is meglepett. (Igaz, ha elég ideig tartunk valamit kijelölve, a páncél csipogással jelzi, hogy befogta az illetőt.) Ezen kívül pedig nyilvánvalóan sebzésben sem veheti fel a versenyt, inkább amolyan crowd control cucc, nagyon kellemes, hogy megkábítja a kisebb ellenfeleket.
S végül, egy klasszikus parafrázisával élve: Világ Destroyer-jei, egyesüljetek!
This Mű by masseffect.hu is licensed under a Creative Commons Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 3.0 Unported License.
Hmmm…Primeot még nem láttam felkapni és elagyabugyálni senkit…Igaz a drónjai veszélyesek,de nem tudnak végérvényesen kiütni a játszmából.
Bansheenál inkáb a biotikus aurára kell figyelni mert amég az rajta van ugyláttam hogy nem kell neki melee támadás mert azonal felkap és megöl legyen egy bronz vagy platinum. (és ez nem hiszem hogy bug mert ha nincs aurája akkor röhögve melee-el elintézhető bár sokáig nincs aura nélkül xx) km-ről felkap ölés meg max host hiba lehet hogy ha kicsit lagol a játék akkor lehet ott van melleted csak épp nem láttod mert lag van ez sajna néha előfordul itt originen főleg tegnap velem egy párszor xx (bár néha tényleg megesik hogy elfutsz mellete és visszahuz az erő 😛
Az bizony nem csak a lag miatt lehet, a BW elismerte, hogy a banshee sync killje bugos, és a legutóbbi peccsben elvileg fixálták, gyakorlatilag azért én még belefutottam utána is.
Egy tipp ha elkapott a Banshee vagy Praetorian és netán a kezedben pont a rakétavető van akkor bőszen nyomkodd a tűz gombot hátha aktiválja és megsemmisíti (nekem párszor sikerült :))
Amúgy a Brute és a Scion inkább csak papíron művelnek ilyesmit. 700 lejátszott multi mérkőzés alatt egyetlen Burte sync-em volt, és Scion syncet még életemben nem láttam. A cikk viszont alaposan összeszedi a lényeget, köszönjük!
Néhány megjegyzés a cikkhez:
– a prime nem tud synckill-elni, legjobb tudásom szerint
– csak banshee-nél vettem észre, hogy a synckill megszakítható, de jóval több sebzés kell (platinán 20.000 vagy mégtöbb)
– a phantom csak akkor tud synckill-elni, ha már nincs pajzsod
– a banshee platinán legalább 80%-os eséllyel synckill-el, akár akkor is, ha a biotic charge során mellette száguldasz el, viszont csak abban az esetben kap el, ha körülötte van az a kékes-fehéres ragyogás, egyébként csak karmolászik meg dobálja a warpot
Köszi, beleszerkesztettem!:)
EZ a videó azt hiszem mindent megmagyaráz.Phantom orrba-szájba nyomja az insta killjeit,ha van pajzsod,ha nincs…Prime-nak szerintem nincs synckill-je.
Furcsa. Engem sosem sync killelt egy sem úgy, hogy volt pajzsom.
De szerintem az, amit a videón látunk, csak egy bug a sok közül.
Mert ugye ott van az is, hogy a fagyasztott, mozdulatlan phantom nem tud synckillelni, hiszen fagyott… ööö… de tud. 🙂
Meg az is ott van, hogy ha szétlövöd a kardját, akkor értelemszerűen megintcsak nem tud ledöfni. Pedig de, törött karddal is synckillel időnként.
Ez egyébként lag miatt is lehet: a te játékod még nem tudja, hogy neked már nincs pajzsod, a szerver pedig már eldöntötte, hogy sync-killelni fog.
Fura rendszere van tuti,bár amikor megfordulok a sarkon,és semmi más nincs ott,csak az az egy rohadék,akkor is lazán ledöf azzal a csúcsszuper „monomolekuláris pengéjével”(magyarul:kard)..a fegyver széttörését nem próbáltam még sose,talán egyszer láttam volna úgy,mintha eltörött volna.Tanulság:a cerberus összes unitja rohadék (kivéve talán a centuriont meg a nemesist..)
meg a Guardian. szívmelengető érzés a levélnyílásán osztogatni neki a fejeseket Mattock-kal 🙂
hál’ istennek eddig bronzon nem kaptam sync kill-t, ezüstön meg kapásból 2 runban egymás után, Phantomtól… fffffffuuuuuuu
Na jó, de nekem pl. Silveren már csak annyi tűnik fel, hogy nem azonnal halnak a népek, és 2 boss jön egyszerre!:D (Azért Goldon még én is szívom a fogam, és gyökér csapattal nem viszek el egy Silvert a hátamon, de ahhoz tényleg az kell, hogy 0 legyen a csapatszellem…)
Most én phoenixes adepttel nem kaptam egyet se…el lashelem a mocskot,ha elkezd ugrálni:D:D
Phantom kardján hallod ha törik:)Krysae sniperrel,geth plasma shutgunnal 1-2 lövélessel leszedhető a megfelelő karakter és build használatával.Jómagam az előbbit részesítem előnyben,egyszerre 2-3 kardos kis ninja leszedhető vele:)
Van ellenük sok hatékony módszer, a legszórakoztatóbb számomra a Human Soldier volt, Concussive Shot-tal és Mattockkal.
Platinán is életképes, és bár tovább tart vele megölni a phantomot, mint mondjuk egy infivel, de kárpótol, hogy gyakorlatilag felnyalatod vele a padlót… 😀
De tényleg, ha már nincs barrierje a phantomnak, akkor folyton vissza tudod lökni a földre, mielőtt felállna. Rossz nézni szerencsétlent, ahogy próbálkozik, és néha még el is repül vagy a földön csúszik pár métert arrébb.
Nem szemrehányásnak szánom, de ez a holnapi nap egy eléggé dinamikus intervallum… 😀
De igazad van, ez az a bizonyos 5 perc, amikor háromnegyed órát vársz a barátnődre…:D De csinálom, ma kint lesz!:)
Bah, csak nem tudtam kitenni…:/ De gyakorlatilag kész van, talán suli előtt (negyed 7) sikerül kitenni…
Nem az időpont a lényeg, hanem hogy kikerült, köszönjük! 🙂