Home Egyéb Index.hu….

Kezdjük is a Vasárnapot egy jó adag utólagos okossággal. Szombati napon az Index.hu-t olvasgatva akadtam egy indulatokkal teli cikkre melyet Stöcker Gábor írt. Ezt nem tudom szó nélkül hagyni.

 

....

Forrás: http://blog.creativslave.hu/

Már most azt tudjuk, hogy a Mass Effect harmadik része nem lett valami fényes, de az EXTENDED CUT  (Nem Final Cut (közben kijavították, de nem mossa le magáról)) igyekezett valamelyest menteni a menthetőt. A rajongóknak több magyarázatot adott olyan kardinális kérdésekre, hogy Joker miért hagyta ott az ütközetet, és mi történt a lezuhant legénységgel, és magával a Mass Effect univerzummal. Az Extended Cut-ot mint egy mosakodásnak tekinteni nem lehet, ugyanis ha nem csinálják meg, akkor a közösség élve fölfalja a céget. A kedves cikk író nem olvasott utána az eredeti forgatókönyvnek mely kiszivárgott anno december környékén! Ugyanis az 2x röhejesebb volt mint ez.

Az eredeti befejezés az univerzumunkban  található sötét anyag egyensúlyba tartásával magyarázta a Kaszások 50.000 évenkénti megjelenésüket. Helyette kaptunk egy BSG-s befejezést mely elgondolkodtató. Ha kreálsz egy mesterséges intelligenciát mely tanul, el fog érni egy pontot – mint a játék GETH robotjai – mely után az alkotottak az alkotóik ellen fordulnak, mert az alkotók nem tudják elfogadni egy öntudattal rendelkező gép létezését. Mi történik akkor, ha olyan hajókat, vagy fegyvereket csinálsz ami ugyan erre  képes lehet?  Ez gyakorlatilag egy nagyon megkavart Asimov-i témát hozott föl befejezés képen ami fölött ellehet siklani könnyű szerrel.

A Final Cut… Extended Cut gyakorlatilag kibővíti a félbehagyott véget, ugyanis elpusztultak a térközrelék amik a játékban a rendszerek közötti primer csillagközi utazást biztosította. Már most mindegyik befejezés másképpen dolgozza ezt föl (Ezeket nem spoilerezek el, mert vannak olyanok akik ezt még nem látták). Viszont az Extended Cut valami fontosabb üzenetet is közvetít amely az, hogy még nincs vége a Mass Effect világának, és lehet, hogy kapunk még egy Shepard Story-t mely direkte az egyik ilyen befejezésre lesz kihegyezve (bár az eredeti vég tartalmazza), vagy prequel-t mely korábban játszódik.

Viszont a kaszások után is lehet valami történetet kitalálni ugyanis „Az űr nem ismert tartományai sok veszedelmet tartogathatnak még” (fúúú ezt a  Star Trek-s megfogalmazást).
A játék végét ért döntések nem érvényesülése.

A BioWare jó munkát csinált azzal, hogy ezt a csavart belerakta. Életszagúvá tette a játék befejezését, és nem a Hollywood-i befejezéseket választották, melyek a játékok legnagyobb hányadát jellemzi. Ezen nem tud túllépni a többség. Mindenki a Happy rózsaszín befejezést várja (hmmm új befejezés). Pedig ha kicsit valóságosabban gondolkozunk akkor meglátjuk a játék mögött az életet.  Ugyanis dönthetünk bárhogy bármikor midig lesznek olyan szituációk melyekben csakis három vagy négy választásunk van.

Továbbá…:

folytassuk a Final Cut-nál aztán, a fogyasztóvédelem-s EA-s keresetnél az már nem lett megemlítve, hogy a vád elbukott.

” De ami az igazán főben járó bűn: a sztori végén olyan dolgok jönnek elő, amik teljesen ellentmondanak a Mass Effect-univerzum belső logikájának”.

Az egyik ilyenre válaszolok neked még pedig, hogy miért nem pusztították el a relék az univerzumot.

Ha utána jártál volna akkor tudnád, hogy a Citadella egyben a reléket irányító központ ahonnan megindult egy jel, mely túlterhelte a reléket, és ezt a jelet küldte szét a Sol relé (továbbá még a relék is kommunikálnak egymással) felhasználva a relékben lévő energiát a jel továbbításához. A relé viszont a nem ilyen céllal alkották. Gyakorlatilag a Relé túlterhelődik az Energiája benne a jel továbbításában, és egyfajta láncreakciót indít el a többi primer és szekunder relé között.

Ezt a dolgot leginkább a Rádió, TV műszerészek tudják alá támasztani.  Ez volt a rajongók egyik felháborodása. 

VÁRATLAN FORDULAT!!

Szakmailag, és tudományosan  alátámasztható.

Továbbá pár dolog:

A játék végét leginkább azért szarozzák mert gondolkodni kell, és utána kell nézni bizonyos dolgoknak. Viszont azzal én is egyetértek, hogy több sebből is vérzik a vége, viszont az Extended Cut  akár mennyire is a vége után jött kellett a játékhoz, és a közösség kérte, és a BioWare ugye hallgat a közösség panaszaira valamennyire…

A DLC-k problémája nem a Mass Effect-ből kell eredeztetni, hanem abból a másik kiadóból aminek nem mondjuk ki a nevét (Activison, és az ő csodálatos Call Of Duty sorozatból)….

A hamvainkból DLC meg nem kötelező story eleme a játéknak. Egy extra mely a történetet nem nagyon befolyásolja. Mindenki azért sírt, mert a Protián történelem és Protián okosságok vannak benne amire mindenki kíváncsi volt. „Akik megvették a Collector’s Edition-t azok ingyen megkapták”, hogy idézzem egyik olvasónkat.

A cikk megjelenési ideje is kicsit megbotránkoztató ugyanis a témák fele közel 3-4 hónappal ezelőttiek.

Zárásnak adnék hozzá Les Grossman  okosságot is, de az már kicsit durva lenne…. de lényeg az, hogy szánalmas a fent említett 3-4 hónappal ezelőtt lejárt dolgokon lovagolni egy olyan cikkben ami elméletileg az Fina… akarom mondani az Extended Cut-ról szól. Továbbá a zsurnalisztikailag is silány maga cikk, hogy idézzem kedves ismerősömet.

Hasonló cikkek
0 6205

0 2605

7 Hozzászólások to this post
  1. teljesen egyetértek azzal aki ezt írta…
    kivéve hogy azt hogy ne azt a rohadt Activison-t szidd mert nem ők adja ki a játékot(legalábbis ezt), szóval ez EA-nek nem lenne kötelessége követni az Acti-t… és nekem 2 COD is meg van eredetiben(egyik az MW3) és egyikhez sem vettem DLC-t és még is kibírom… sőt ehhez sem fogok(most már ME3-ról beszélek) mert lenyúlás… megvettem 16ezerért a játékot és többet nem vagyok hajlandó rá kiadni hacsak nem jön vmi olyan DLC ami még 10órát hozzáad a játékhoz

  2. Amióta végigvittem a ME3-t azóta olvasgatom a végével kapcsolatos cikkeket és nézegetem a videókat és persze a hozzájuk tartozó kommenteket. Azon akadok egyfolytában fent, hogy mindenki úgy viselkedik mintha szakértője lenne egy olyan technológiának ami nem is az, hogy még fel sem találták de nem is biztos, hogy egyáltalán egy nap valóban használhatjuk is majd. Bár az is lehet, hogy az internet tele van a CERN fizikusaival akiknek egyszerűen nyílván nincs jobb dolguk…

    • Ezen vagy fent akadva az jó. Én meg azon, hogy úgy kezdik el írni, hogy „mi lett volna ha” „de így még jobb lett volna”.
      Annyi forgató könyv író van nem csak Magyarországon,de úgy a világban. De, hogy a BW fúrómain miként válaszol bizonyos kérdésekre, azt mintha senki nem olvassa.

    • Itt most arra gondolsz, mikor azt írja valaki, hogy például a Crucible sugara megváltoztatja a Mass Relay által összetartott energiamezőt? Mert ha igen, akkor ez nem azt jelenti, hogy mindenki fizikus zseni, hanem, mert ezt akarja láttatni velünk a játék. De amikor olyanokat olvasok, hogy konkrétan valaki kiszámolja, hogy mekkora sebességgel közlekednek bizonyos hajók, na azt én sem értem, mi alapján teszik.

  3. Én azt mondom, az EC után csak azoknak nem tetszik a játék vége, akik másképp képzelték el. A logikai bakik eltűntek.

    Egyébként látszik, hogy az írók a második rész készítése alatt a sötét energiás befejezés sztoriját akarták megalapozni, de közben az egészet átírták, ezért nem igazán lehet a trilógiához kötni annak végét. Maximum annyit lehet belemagyarázni, hogy kísérleteztek egy újfajta Reaper felépítésével, ami ki tudja mire lett volna képes, ha elkészül. Talán a szerint változtatják a külsejüket, hogy melyik organikus faj a legkiemelkedőbb az idők során.

  4. „Életszagúvá tette a játék befejezését, és nem a Hollywood-i befejezéseket választották, melyek a játékok legnagyobb hányadát jellemzi. Ezen nem tud túllépni a többség.”

    Ezt a hulladék érvelést elég sok helyen olvastam (kb. a Biware is ezzel a hozzáállással kezelte a problémát) , viszont aki kicsit is vette a fáradtságot, hogy olvassa a Bioware fórumokat, az tudja, hogy a rajongóknak nem ez volt az igazi problémája.

    Damage control szempontból jó munkát végeztek, de az tény, hogy a franchise olyan komoly mértékben sérült, amiből igazán már soha nem fog tudni felállni.

    Akit még kicsit is érdekel ez a téma szerintem ez a srác foglalta össze a legjobban az eseményeket ebben a két videóban:

  5. A cikk írójának nevéből lemaradt egy t betű.
    Sierra: a hajók sebességét könnyen ki lehet számolni, ha tudjuk a hajó hosszát. Megmérjük, hogy mennyi idő alatt teszi meg ezt a távot (egy hajóhossznyit), és a távolság/idő hányados megadja a sebességet.

%d bloggers like this: