Home Egyéb ME 3 Extended Cut – A szerkesztőség véleménye

 

A nagy port kavart eredeti Mass Effect 3 végződések után június 26-án este elérkezett hozzánk a rajongói nyomásra készült Extended Cut DLC, melynek feladata az eredeti végjáték hibáit orvosolni. A DLC ígéretesnek tűnt, mi kipróbáltuk. Alább olvasható a masseffect.hu stábtagjainak egyéni véleménye és benyomásai a kiegészítő végigjátszása után (figyelem, spoilerek):

Blasto véleménye: Azon kevesek közé tartoztam, akik nem viseltettek elvakult gyűlölettel az eredeti befejezés iránt. Tény, hogy voltak benne érdekes dolgok, de úgy döntöttem, jobb megvárni, mit tartogat az Extended Cut, mielőtt elátkoznám a BW-t és lemondanék a Mass Effectről. A DLC megjelenésének napján, este fél nyolctól hajnali kettőig (nem kefés koffeinnel a szervezetemben) többször is végigjátszottam a végét, igyekeztem kiismerni az összes lehetséges kimenetelt. Összességében pozitívan csalódtam benne, habár el tudtam volna képzelni ennél jobbat is.

Az új tartalmak a Fellegvárba vezető Conduitnál kezdődnek, mégpedig egy bejátszás keretében, amikor is Shepard hívja a Normandiát, hogy vegye fel a súlyosan sérült csapattársakat – habár rejtély, hogy miként volt képes leszállni a hajó Harbinger lövöldözése mellett. Az itt látható párbeszéd miatt megéri magunkkal vinni játékbeli szerelmünket, de legalábbis Liarát. Utána egy darabig ismét ugyanaz, Harbinger eltalálja Shepardöt, blackout, Marauder Shields és bumm fenn a Fellegvárban.

Innen kezdődnek az érdekességek, és a második plothole-fixálás: Hackett admirális értesül róla, hogy Shepard feljutott, szembenézünk az Illusive Mannel, pár extra jelenet kíséretében megérkezik a Crucible. És itt kezdődik a bajos rész, Shepard és Catalyst párbeszéde. Gondolom titkon mind abban reménykedtünk, hogy kiveszik ezt a közutálat részt, de nem, maradt. Viszont, több információt húzhatunk ki a kölyökből az egyes dolgokat és választásokat illetően. Azonban én még mindig képtelen vagyok elfogadni, hogy a Kaszásokat egy olyan bagatell dolog miatt alkották meg, hogy kiirtsák a szerveseket, nehogy az általuk létrehozott szintetikusok irtsák ki őket. Szerencsétlen szervesek nem tökmindegy, ki által irtódnak ki, ha már úgyis kiirtódnak? Mac Walters, szégyelld magad…

Ismét kapunk választási lehetőségeket, azonban nem hármat, hanem mindjárt négyet, további jelenetekkel kibővítve és epilógussal, amiben elmesélik mi lett a galaxis lakóival. ha meghoztuk döntésünk, követezik a hármas számú plothole fix – hogyan tűnt el a Normandia? Nos, Hackett utasította visszavonulásra a flottát.

Döntések terén személy szerint a Destroy végződést javaslom – lehet, hogy nem szép pontot tenni gethek végére, de három játékon átívelő Kaszásirtó kalandunk után ez tűnik a legkielégítőbbnek, hogy végre megdöglik az összes szintetikus rohadék. Synthesis endinget nem javaslom csak a nagyon perverzeknek, az egyszerűen beteges – öntudatra ébredő huskok, szervesekkel bratyizó Kaszások, mindenki világító zöldszemű kiborg lesz. Jujj… A Control ending elég tisztességes, aranyos volt látni a relét hegesztő Kaszásokat, és Shepard epilógusa is meglehetősen jól meg van írva – de valahogy mégis kicsit üresnek tűnik. A Refusalt meg egyszer érdemes megpróbálni, elég „vicces”, még ha nincs is sok gyakorlati haszna. Pluszpont azért, hogy a relék és a Fellegvár nem pusztulnak el, hanem javíthatók.

A végére már csak egy kérdésem maradt: ezt miért nem lehetett két és fél hónapja beleírni a teljes játékba?

Liara Yoru véleménye: Mivel Blasto ilyen részletesen elemezte a változásokat, én csak a saját véleményemet írnám le. A megjelenés napján 10től kezdtem a végjáték újrajátszását és (persze először újra fel kellett tornászni a readiness pontszámot, mert kissé lecsökkent) és – egy vizsgányi megszakítás után – másnap délután fejeztem be. Személy szerint azzal kezdtem, hogy igyekeztem véget vetni Starchild „életének” (Blastoval ellentétben engem megviselt az előző befejezés is), mely húzásom után kisebb dührohamot kaptam, hogy 20-30 percet (a Fellegvár elejétől kb ennyi) pazaroltam el az életemből (a nyomorult kis bosszúálló…).

Ezután kezdtem neki a Destroy befejezésnek, ami számomra pozitív csalódást okozott. Még mindig rengeteg a logikátlan pont (ha a gethekre vagy EDI-re tekintünk láthatjuk, hogy megy az együttélés, miért nincs ilyen lehetőség?), de sok kérdésre megkaptuk a választ. Még mindig nem vagyok elégedett (pl. ha Shepard felébred, miért nem értesítik a Normandy-t – és részemről Garrust – hogy él a társuk?). Nagyon kíváncsi vagyok lesz-e még ebből valami folytatás (hiszen minden verzió végén halljuk, hogy van még további történet „a Shepard-ről” – bár ezt nem tudom hogyan képzelik azon verzióknál, ahol meghalunk).

A szintézis számomra is morbid (BSG-ben ok, itt kicsit fura) és logikátlan, az irányítás pedig távol állna az én Shepard-ömtől.

Végül hatalmas jó pont a részemről, hogy valamiféle hihető keretbe tették a csapattagok kimenekítését – meg is könnyeztem az elválást- bár még mindig úgy érzem, hogy nem hiteles egyik másik szereplő távozása (akik az életüket adták volna értünk, nem hiszem, hogy most ilyen könnyen rábeszélhetőek). És a kis érzelemdús „megemlékezés” a Normandy-n is tetszett (főleg, hogy nem teszik fel a nevünket – a destroy esetén).

IMP véleménye:
Hát igen elérkezett a kinyilatkoztatások ideje. A játék eredeti végével én sem voltam kibékülve, de ha egyszer ilyen, akkor nem mondhatom meg a művésznek, hogy csinálj másikat, mert különben…  . Helyette vártam arra, hogy mikor fog a Bioware lépni a tízezrek, vagy százezrek negatív visszajelzésére. Mikor megszületett az Extended Cut én is spekuláltam, hogy mi lesz, meg hogy lesz kb 2 órán keresztül vitattuk pár toast és egy pohár sör mellett a Tuan kiadó „ügyvezető igazgatójával”, és az SFportál főszerkesztőjével azon dolgokat, amiket elszúrtak, és azokat a dolgokat amik racionális magyarázatot adnak a befejezés után kialakult helyzetre.  Végül is valamennyire igazunk lett pár dologban és jó pár dologban tévedtünk.

A 4 vég végre valamennyire értelmes!!!

Most már ellehet mondani azt, hogy 4 különböző befejezése van a játéknak.

Kezdtem a kölyök megsértésével. Oké ez a rész érthető, de legalább az alternatív fajok ne hasonlítottak volna a mostaniakra…

Végül 30 perc szenvedés és 2x-i space billentyű kiugrás után elérkeztem a Destroy befejezéshez. Hát ott azt mondtam oké ez a dlc tényleg kellett. Elmagyarázza, hogy mi van a galaxissal, és mik a következményei a tettünknek.  Amikor végül is a vége felé valami belement a szemembe, de lehet, hogy a szemem készült ki a monitoromtól.

A Synthesis és a Controll végek is kielégítőek voltak, bár a Controlnál kicsit elgondolkodtam azon, hogy a jövőbeni Galaktikus kormányzás egy Kaszás flotta mellett, hogy fog működni?

Végezetül azt kell mondanom, hogy van esély arra, hogy egy új a Kaszások után részt kapjunk. Miért is? Van egy mondás mely majdnem minden sci-fi filmben fölbukkan „A világűr végtelen világa sok veszélyt tartogathat”.  Bár ott van annak a lehetősége, hogy előzményt kapunk Shepard Akkúzi történetét játszhatjuk végig, de ez maradjon csak spekuláció.

27 Hozzászólások to this post
  1. Összességében egyet értek, csak annyit fűznék hozzá hogy a fennmaradt kérdésekre is létezhet értelmes magyarázat (más kérdés hogy tényleg nem rágják a szánkba az összes kérdés válaszát, hadd használja a játékos a fantáziáját). Harbinger feltehetően a lopakodó rendszer vagy a Kaszás IFF miatt nem vette észre a Normandiát a kimenekítéskor. A Kaszások pedig elmondásuk szerint nem kiírtják a fajokat, hanem az evolúció legmagasabb szintjére emelik őket a Kaszássá alakítással. Végezetül a Geth-Quarián béke nem feltétlenül marad fent örökre, és nem is kell feltétlen e két faj közötti együttélésre koncentrálni, ahogy a csillámkölök elmondta, úgyis készülnek majd szintetikusok amik fellázadnak a készítők ellen. Engem már csak tényleg az zavar hogy ha csak az egyik csapattárs sérül le súlyosan a másik minek megy el, illetve miért olyan mondja (nálam Garrus) Jokernak hogy menni kell a bolygótól, aki sose hagyná hátra Shepet, de azt hiszem ilyen kis „bakikat” bármilyen jó sztoriban lehet találni, úgyhogy nálam teljesen rendbe hozta a BioWare a dolgokat 🙂

  2. én csak annyit tennék hozzá hogy szerintem is jók lettek az endingek, plusz pont a a negyedik befejezésért ha meglövöd a kiskölköt. 😀 én a kontroll endinget válaszottam és amikor Shepard nevét feltették a normadián a táblára nos ott nekem is valami belement a szemembe 😀 az hogy shepard lesz a végén az alkotó vagy esetleg egyesül a harbingerrel azt nem tudom de eléggé ötletes volt szerintem és amig shepard a kaszásokban él addig nem hiszem h fellázadnának megegyszer. az hogy a kontroll vagy a robbantós esetleg a beteg perverz egyesüléses ending után lesz folytatás azt csak ugy tudom elképzelni mint a kettő kezdetét ahol lenne a 3 részről 1 visszaemlékezés és nem a verberus de esetleg a szövetség feltámasztána shepardot mert megint bajba vannak mondjuk olyan 200- 500 év mulva és elmennénk meglátogatni garrus családját mondjuk összejött talival és kis garrusok stb de igaz addigra már garrus halott lenne igy a sirjánál emlékeznék vissza néhány jó jelentre amitől megint belemenne valami mindenki szemébe 😀 a lényeg hogy minden csapatárs már halott lenne kivéve EDI meg Liara de liara is már mátriáka lenne és nem birna shepardal lenyomni még egy mentet ha értitek mire gondolok 😀 és mondjuk a játék végén kiderülne hogy shepard egy klón volt a régi elméjével vagy nem tudom szóval a mass effect univerzuma kimeritethetetlen igy mostmár hátra fele egészen a kaszások alkotóiig és shepar dhalála után bármeddig szóval hajrá bioware és nyűgözz le minket jövőre esetleg 2-3 év mulva 😀

  3. Én is úgy jártam, mint Liara… Elindultam a piros vég felé, hátra fordultam és azt gondoltam: Jé, ott a kölök, mi lesz ha lelövöm? Nem azt a befejezést akartam először látni, hogy elbukunk. 🙂
    Nekikezdtem másodjára, a kölyökkel való beszélgetés után kikapcsoltam az autosave-et, mert nek akartam még 2x újra kezdeni ezt a hosszú pályát.
    Megnéztem mind a három befejezést, nekem a Control ending tetszett legjobban, habár vívódok magammal, mert a Destroy ending is jó. Utóbbi azért tetszett, mert van remény arra, hogy Shep túléli (plusz itt remélem azért nem tette fel a nevét Liara a táblára, mert megérezte, hogy él még Shep), előbbi pedig sokkal jobban illik a karakteremhez, azaz megmenteni a galaxist, akár az élete árán is.
    A szintézis érdekes volt, habár ezt semmi esetre nem választanám, na meg azt, hogy szitává lövöm a kölyköt, vagy a dumálás közben érem el ezt.

    A korábbi jelenetek is érdekesek voltak, ám én nem értem, hogy a flotta miért menekül el úgy, hogy a Földön otthagyják az embereiket?

    A legrosszabb, amit láttam az a megmaradt flotta volt… Alig maradt a végére pár hajó : Szerintem a Destiny Ascension is elpusztult, mert Hackett hajói közt nem láttam ezt a hajót, csak azt, amelyik hasonlít rá: http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20120326173632/masseffect/images/e/e8/WA_AsariCruiser.png

    Összességében jó lett ez a DLC, még jobbá tette a végét. És hogy miért volt szükség a negatív kritikára és erre a DLC-re? Szerintem azért, hogy a játék megjelenése után 3 hónappal újra fellendüljön az ME3-rom eladása (szerintem).

  4. Olvasok más fórumokat is, de azok akik még mindig logikai bakikat keresnek, olyan dolgokba kötnek bele, amit már vagy az Extended Cut-ban, vagy valaki más által értelmesen elmagyarázva osztottak meg. Nem mindent fognak az ember szájába rágni, valamire nekünk kell rájönni.

    Azt nem értem – ami látom a cikkben is kérdésként van feltüntetve -, hogy miért nem világos még ez a Reaper dolog. A kérdés megválaszolása abban rejlik, hogy egy sima szintetikus faj, nem összekeverendő a Reaper-ökkel, mert utóbbi jórészt szerves és érző gépezet, míg a sima gépek egy meghatározott logika szerint cselekszenek. A Catalyst-et úgy tervezték meg, hogy védje a fiatal életformákat és találjon megoldást az elvileg nagyon régóta tartó szintetikus vs. organikus problémára. Ebből is látszik, hogy egy beprogramozott szuper fejlett intelligencia is csak egy „gép” és hiába bizonyítanánk be neki, hogy téved…neki az a feladata, amire beprogramozták. A Catalyst addig próbálkozott, mígnem talált egy olyan megoldást, amivel fenntartható a „béke”. Létrehozta a Reaper-öket, de hogy hogyan tette ezt az nincs részletezve. Biztosan nem a saját kezével kalapálgatta össze, mert nincs neki olyan. Talán a Keeper-ök építették fel őket, nem tudni.

    Miért veszélyes egy sima érzelemmentes gépi faj? Hát mert esélyes, hogy öntudatra ébrednek és felülkerekednek az élőkön. Még egyszer hangsúlyozom ESÉLYES. A Catalyst gondolkodása szerint, minden esetben fellázadnak a sima szintetikusok. Ahhoz, hogy elkerülje ezt a káoszt, „egybe olvasztatja” a fejlett civilizációkat a Reaper-ökkel, hogy ezzel megvédjék a fejletleneket. A Catalyst szerint ez nem mészárlás, mivel a fejlett organikusok a Reaper-ök testében „élnek” tovább, mint genetikai massza. 50 ezer évig tart egy ciklus. Addig szépen a kaszás brigád pihenget és amint eljön az idő, a Catalyst ébreszti a Reaper-öket, hogy gyerekek mehettek takarítani.

    Szerintem ez elég érthető, legalábbis nekem.

      • Ez most hosszú magyarázat lesz. A írók a Catalyst-et szó szerint a kémiából emelhették át: A katalizátor(Catalyst) egy olyan anyag, ami egy másik anyaggal(Sovereign) közösen, elősegít egy vegyi folyamatot(A többi Reaper Citadel-hez érkezése), de a Catalyst a folyamatban nem vesz részt, csak támogatóként van jelen! Tehát Sovereign találkozik alkotójával, megkéri, hogy segítsen ideteleportálni a többieket a rohadt messzi mély űrből, a Catalyst segít, de nem ő indítja el a folyamatot, hanem Sovereign. Csakhogy a Prothean-ok átprogramozták a Keeper-öket, amik a Reaper és Catalyst közti kapcsolatot teremtik meg, így Sovereign hiába kapcsolódik rá a Citadel-re. Saren feladata volt, hogy ezt megszüntesse. Ezt ki lehetett következtetni, de szerintem másképp nem lehetne logikusan elképzelni.

        A Citadel állomás olyan, mint egy szintetikus „élőlény”. Ez is csak egyfajta találgatás: A Citadel képezi a testet, a tudat maga a Catalyst és ami életben tartja az egészet, azok a Keeper-ök. Hogy miért nem vette észre a Catalyst, hogy átprogramozzák a Keeper-öket, meg lehet magyarázni, de nem derül ki.

      • Egy dolgot kifelejtettem. A Catalyst nem úgy irányítja a Reaper-öket, mint egy bábot, hanem „prédikál” nekik. Morálisan vezeti őket. A Reaper-ök is egy külön tudattal rendelkező egyedek, akik függetlenek, ezt maga Sovereign mondja az első részben. Ez is csak következtetés, de ha igazak az új DLC-ről szóló hírek, akkor vehetjük ezt 100%-os igazságnak is!

        SPOILER!
        Leviathan…egy renegát Reaper, aki saját fajtája ellen fordul. Ha a Catalyst a tudatával irányítaná őket, mint egy bábot, akkor a Leviathan-t miért nem tudja???

        • Az addig mind szép és jó h kell egy reaper a feltételezésed szerint h a társait behozza az űrből a Citadellához- de emlékeim szerint a fejedelem és a gethek csak azért támadták meg a citadellát, mert a keepereket átprogramozták a protheanok. És itt bukta a „kell egy reaper a citadellába” elméletehez, mert a fejedelem még viccből sem ment volna a citadella közelébe, ha a protheanok nem csesznek ki vele. Nekem csak ez az egy nagy problémám volt a végével, azokon kívül, amit a cikkben leírtak. Na jó még egy volt: az utolsó pálya labdába sem rúghat a collector bázisban lévő csatához képest.

  5. Sokszor felmerült már, hogy a ME az innen meg onnan vett ötleteket, mondhatni az eddigi sci-fi művek szintézise a ME univerzum, sajnos a vége nagyon Matrix-os lett és kövezzetek meg érte, de az első rész kivételével én nem szeretem a Matrix filmeket. BSG story vonal ugye megjelenik a Quarian – Geth story vonalon, én igazából egy B5 vagy egy Star Trek Enterprise féle befejezésnek örültem volna.
    És remélem, hogy nem próbálnak előzmény játékot csinálni, nem mondom hogy nem születnek jó alkotások ezen a téren (lsd. a fentebb említett STE-t), de nagy csavarokat nem lehet alkalmazni a történet során. Remélem ezt a vonalat meghagyják a képregény, könyv, animációs film piacnak.
    Egyébként lassan kezdem úgy érezni, hogy nem csak a végét tolták el a játéknak, annó a ME2-t 7-szer végig játszottam (7-szer vanguard-dal) ME 3-at egyszer normálon, egyszer insanityn, de a második végigjátszás már unalmas volt.
    Multiplayer-hez készíthetnének küldetéseket amelyeknek van némi története is, plusz egy két érdekes ellenfél sem ártana.
    Valamint mekkora gyökér már a Bioware, hogy a multiban folyamatosan próbálja kiegyensúlyozni a képességeket, de ezt a singleplayer-ben ezt nem teszi meg. Biztos brutális nagy meló lenne az update részt kiterjeszteni arra is.

  6. Nekem tetszett az új DLC.
    Bár az egész harmadik részt tekintve pár dolog nem úgy alakult ahogy vártam volna, persze így is tetszett nekem.

    1. Az első és a második rész folyton arról papogott, hogy a Reaper-ek mennyire megállíthatatlanok, erősek stb. stb….
    Azt gondoltam, hogy a harmadik rész végig arról fog majd szólni, hogy egy titkos szuperfegyvert keresünk majd…
    Erre kb. már az első fél órában az ölünkbe is hullik amegoldás.

    2. Nekem az is tetszik, hogy a Reaper-ek, csupán azért ölnek meg minden csillagközi utazásra képes fajt, hogy megvédjék az organikus életformákat. DE.

    Akkor miért hagyják itt nekünk a Mass Realy-eket, óriási lökést adva ezzel a folyamatnak?
    Kár, hogy nem úgy lett ahogy a harmadik rész előtt mindenki gondolta:
    A Reaper-eknek szükségük van az organikusok genetikai állományára, hogy képesek legyenek szaporodni és ezért hagyják hátra a Mass Relayeket, hogy sokasodjuk,fejlődjünk a szerint ahogy ők akarják.

    Ha jobban belegondoltok a harmadik rész teljesen szembemegy….

    • Ha belegondolsz a Reaper-ök tényleg megállíthatatlanok, hiszen még a galaxis összes fajának együttvéve sem sikerült volna legyőzni őket, csakhogy itt arról van szó, hogy a ciklusokból átörökölt tudás és technológiai áttörés előbb utóbb felülkerekedett az övékén.

      A lekaszált lények bennük élnek tovább, ezzel tulajdonképpen megújítják magukat, szaporodnak, de nem ez az elsődleges céljuk az organikusokkal. A Catalyst abban a hitben van, hogy a lekaszált fajok továbbélnek Reaper-ökben. A fejlett civilizációk azért lesznek lekaszálva, mert már túl magas fejlettségi szinten állnak. A fejletlen lényeket békén hagyják. Például ahogy Javik is említi, a Rachni az ő ciklusukban primitív faj volt még, akik nem voltak többek egyszerű állatoknál. A relék a Reaper-ök segédeszközei, nem az a céljuk, hogy segítsék az élő fajokat, szükséges rosszként vannak jelen.

      Én csak azt nem értem, hogy a Catalyst, miért ragaszkodik az 50 ezer évenkénti ciklusváltáshoz…ha elvileg egy szuper fejlett intelligencia. Mert jóval hamarabb is elkezdhettek volna aratni, hogy biztosra menjenek. De ha úgy vesszük 3 év telik el az első rész kezdete óta. Ennyi év elég volt, hogy megfejtsük a Prothean-ok üzeneteit és hagyatékait.

      • Azért ne feledkezzél meg az evolúcióról.
        Azt hiszed, hogy például a Protheánok lejöttek a fáról,vagy kikúsztak a tengerből és már képesek voltak is az űrutazásra? 😀
        Nem, hagyni kell időt a fejlődésre. Nekünk embereknek a legrégebbre visszavezethető őseink 28.000 éve jelentek meg. És mi még csak nem rég tettük a lábunkat a holdra….
        Bár a Mass Effect univerzum pár faja kapott egy kis segítséget. Az Asarik például. Ők a történet kronológiája szerint már vagy 2500 éve képesek a csillagközi utazásra.

        • Nem így értettem! A Catalyst nem foglalkozott, vagy nem szerzett tudomást arról, hogy minden ciklus hátrahagy valamit a következőnek. A Prothean-ok már majdnem legyőzték a Reaper-öket, de elfogyott az idejük, erre a mi ciklusunk meg végül felülkerekedik az ősi technológián. Szóval ezért nem értem, hogy miért nem jöttek hamarabb kaszálni. Mert minden egyes ciklus egyre gyorsabban fejlődik, ahogy telik az idő.

  7. Az extened cut szerintem értelmet adott a játék végének! De én úgy gondolom hogy ez után is életképes lenne a játék (minimum) egy negyedik résszel! Foglaljuk csak össze: a destroynál Shepard életben marad alapból itt nincs gond. Control-nál akár a fejlesztők simán azt is mondhatnák hogy Shepard a kaszás technológiával újra meg alkotja saját magát. Ez is logikus lenne mert ha már a cerberusnál volt olyan cucc ami shepard-ot újra éleszti azután hogy bezuhan egy bolygó atmoszférájába akkor ez sem lehetetlen… A szintézis-nél hát nem is tudom…talán ott is a kaszások segítségével lehetne Shepard-ot ,,újra alkotni”(?). Ha viszont le lövöd a Catalist-ot akkor ugyan úgy nem lehetne importálni mit a Mass Effect 2 végén ha nem marad csaptagod és meg halsz! Egy szóval én simán eltudok képzelni egy (vagy több?) folytatás hűn szertett játékunknak 🙂

  8. Hadrorex: Ez tetszik ez az újjáépítéses elgondolás, de nem történhet meg, mivel Shep teste teljesen „eltűnt”. Itt maximum kaszásként játszhatnánk tovább, de az mekkora király lenne! 🙂 Vagy stratégiai játék, és akkor a kaszásokkal kell védeni a többieket, x veszélytől! 😀

    DE amúgy azt nem értem, hogy akkor mivan, hogy ha én a 3 rész alatt egy xenofób Shepet csináltam, aki ha tudná a 3.ban is támogatná Timet (csak nincs olyan lehetőség) és ha a controllt választja, akkor miért nem irtja ki a galaxist kivéve az embereket?

  9. Ha új részek jönnének:

    Előzmény: Nem lenne rossz megismerni azokat az időket, amikor még csak tervben volt a Catalyst megalkotása. Amikor a szintetikusok nagy veszélyt jelentettek a galaxisra. Megismerni a fajt, ami létrehozta ezt a hatalmas ellenséget, megérteni, mi volt az, ami miatt ennyire féltek a szintetikusoktól.

    Folytatás: Tudom nem sok esély lenne rá, de ha tegyük fel csinálnának egy új trilógiát, ami a Refusal befejezés kivételével továbbvinné a többi hármat…na az nem semmi lenne. Mindegyik rész jó sok évvel a harmadik után játszódna. Természetesen nem Shepard lenne a főszereplő, hanem valami új arc.

  10. Szvsz lehetetlen hogy olyan folytatást csináljanak, amit mindhárom befejezésből tovább lehetne vinni, annyi eltérés van köztük sajnos, hogy teljesen más játékot kapnánk minden mentés továbbvitelekor, ez pedig játéktechnikailag megoldhatatlan.

  11. Inkább zárják végre le az egész ME 1-3 részt. Egyre jobban be ássa magát a BW a kakiba. Szívesen vinném a ME Univerzumot egy asari, turián személyében (Dragon Age:Origins keverék) na azzal talán vissza húzzák magukat. Vég kifejlettel nem volt semmi gond csak a játékosok zömmel nem ázsiai emberek. (ottani játékok zöme így ér véget). A DLC-ben meg annyira összpontosítottak mindenre hogy rosszabb lett mint volt. Az új DLC ha igazak a pletykák akkor tényleg ki ba.. lenne vagy elfogyott az írói ötletek, mert lemásolják a „Dragon Age: Vérvonalak” játékot csak nem kiegészítőként hanem DLC-ben. Nem tudom sírjak a BW-on ,vagy inkább szembe köpjem őket.

  12. Nekem az Extended Cut megadta azt, amire március közepe óta vártam. Egyrészt értelmesen elmesélte, hogy mi a végső döntésem következménye (szerintem ennek hiánya volt az, ami miatt igazán felháborodtak a tömegek az eredeti szűkszavú befejezések láttán), másrészt betömködte a legégetőbb logikai réseket a végjátékban (nem mindet, de a fontosabbakat azért igen).

    Én személy szerint rokonszenveztem a sulykolásos / indoktrinációs teóriával is, de így is elégedetten dőltem hátra, mikor láttam, hogy újra felépül a galaktikus civilizáció egy Kaszásmentes új jövőben.

    Ami zavart az egészben, hogy ez ilyen „eső után köpönyeg” megoldás volt a BioWare részéről. Bár ha tényleg határidő előtt egy kicsivel kellett gyorsan kerekíteniük valamit a végére…. hát nem is tudom. Talán kitolhatták volna még egy hónappal, és ha elsőre ezeket a végződéseket kapjuk, szerintem sokkal többen örültek volna, mint most.

    Mindenesetre nyitott vagyok a jövőben érkező Mass Effect játékokra is. Nem tudtak elidegeníteni. Csak bár megszabadulnának azoktól, aki elb***ták ezt a dolgot, és szerződést bontanának az ElektronikArcokkal…

  13. Nos, nekem az egész mass effect 3 csalódás, sajnos a végén kívül is vannak benne hiányosságok, pár szempontból nagy visszalépés az előző két játékhoz képest :/ (rpg elemek visszaszorulása, autodialog, twitteren legyilkolt mellékszereplő lol -.-, Kasumi-Zaeed féle „beszélgetések”)
    Ennek ellenére élveztem vele játszani, bár a sok 90% meg 10/9 pontot nem értem O.o így EC-vel együtt is egy nagyon elfogult 8-ast adnék rá…
    EC a végéről alkotott véleményemet nagyban nem befolyásolta, nagyjából egyet is értek, a szerkesztőség véleményével.
    Számomra a Destroy az egyetlen elfogadható vég. Sajnálom EDI-t és a getheket, de egy célom volt, a reapereket elpusztítani, bármi áron.
    Sokan mondták hogy nem szeretnének „rózsaszín, pillangók” véget, ezzel szemben a szintézis teljes egészében ez. (reaperekkel bratyizunk, huskokkal szedünk virágot egy mezőn stb…)
    Renegade-Control ending viszont nekem tetszik.
    Csillagkölyköt megtartották sajnos, és még mindig nem tudom miért higgyem el amit mond.

    Viszont hatalmas minusz pont a Biowarenek: ahogy kezelték ezt az egész ügyet. Meg voltak lepődve hogy nem tetszik a novemberben összetákolt vég a rajongóknak, utána „artistic integrity”-vel takarózás csak rontott a dolgokon…

    • Nem értem, miért utálják sokan a „csillaggyereket”? Ja mert, hogy nem tudod meghazudtolni a gondolatmenetét…

      …Igazából nem is lehet. Mert ő azt teszi, amire alkotói beprogramozták. Tehát hiába mondanád neki, hogy téved, ha ő nem képes változtatni a céljain. Arra meg nem találtunk módot, hogy uraljuk, vagy átprogramozzuk… Gyerekként jelenik meg, mivel Shepard-el „összekapcsolódnak”. Hogy miért pont a halott kisgyerek képében látja Shep, fantázia kérdése.

      Egyébként elég viccesen nézne ki, ha megmondanánk a Catalyst-nek, hogy te hülye gyerek tévedsz, mert a Quarian-ok kibékültek a Geth-ekkel, mire a Catalyst mondaná: „Jól van igazad van, akkor visszahívom a Reaper-öket és éljetek békével, sziasztok!”

      Szóval érted?

%d bloggers like this: