Home Egyéb Ezer embert készül elbocsájtani az EA

Kis hírek a nagyvilágból, egész pontosan a játékipar Electronic Arts ágazati világából:

Az Arany Szar díj megnyerése után az EA jelentős leépítésbe kezd a dolgozói közt, közel ezer alkalmazottuktól (a teljes gárda nagyjából 9%-a) válnak meg még a héten. A leépítés oka többek közt, hogy az SWTOR kevésbé váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Egy másik ok, hogy amióta 2007-ben John Riccitiello visszatért a kiadóhoz, a részvényeik ára is közel hatodára esett vissza (61-ről 16 dollárra). Hogy ennek milyen következményei lesznek a jövőben kiadásra váró játékokra nézve, még nem tudni.

 

Hasonló cikkek
0 6205

0 2605

21 Hozzászólások to this post
  1. A mindenből sajtoljunk ki minden fillért, valamint a hülye fogyasztó úgyis megveszi bármennyire sz** a cucc üzletpolitika végül meghozza a gyümölcsét. A történelem során ez már többeknek bevált, nem is okozott soha ez a szemléletmód gazdasági válságot… Várjunk csak!

  2. Hm… velünk az Erő? Csak azokat sajnálom akik a pénz éhes tetvedékek miatt lettek munkanélküliek. Ha cég fejeseinek nem lenne pénz fétise, még most is lenne állásuk. remélem erre még jobban ráfázik az EA. Annyira azért ne, hogy a multis szerverek is leálljanak, de azért remélem keményen megérzik a baromarcúság hatásait.

  3. Könyörgöm gondoljatok már bele abba hogy mikor azt írjátok hogy „pénz éhes” akkor a CÉGről beszéltek. A játékiparban egy cég sincs akit ne a profit érdekelne csupán vannak egyesek akiknek van valamilyen más bevételi forrásuk azért van idejük 4-5 évig csinálni valamit.
    pl. Valve – Steam, Activision/Blizzard – CoD, WoW

    Most nem az EA-t akarom védeni de azért azt leírni hogy pénzéhes a cég ritka nagy hülyeség.

    • Elmondom, hogy ki hogy érti ezt a „pénz éhesség” dolgot.

      Nem tudják, mik a játékosok igényei. Ahelyett, hogy több fajta stílusú játékot készíttetnének, hibrideket hoznak létre helyettük a nagyobb vásárlói réteg megmozgatásához. Remek példa erre a Mass Effect:

      A ME2 már jórészt akciójáték volt, némi szerepjáték elemmel. Megváltoztatták a Mass Effect alapötletét és egy teljesen más stílust hoztak létre, pusztán azért, hogy több legyen a bevétel. Értem én, hogy pénzből élnek, de itt nem csak a bevételt kéne figyelni, hanem az igényeket is. Valaki hardcore RPG-t akar, de nem kap, mert azt az EA szerint kevesen vennék meg. Helyettük akció RPG-ket gyártanak. A BioWare sokáig hardcore RPG-ket gyártott, aztán elmentek egy tök más irányba, mert erre lettek rákényszerítve!

      Vagy itt van a Dead Space. Az első része túlélő horror lett, aztán abból is egy felpörgetett hentelős játékot csináltak a második részre, szintén a bevétel növelése miatt. Tehát azok a játékosrétegek, akik szín RPG-t, vagy túlélő horror-t akarnak, nem találnak semmit az EA játékai közül. Nem veszik észre, hogy folyamatosan veszítik el a vásárlóikat, akik egy komolyabb és mélyebb játékot akarnak, a gyors és egyszerűbb akciójátékok helyett.

      SPOILER VESZÉLY ebben a bekezdésben!
      Miért nem kaphatott a BioWare több időt a ME3 elkészítéséhez, mikor nagyon jól tudták, hogy a legeslegjobban várt játékukról van szó? Mert hülyék. 2 év alatt úgy megcsinálni mindent, ahogy ők azt a bejelentéskor beígérték, lehetetlen. A BW-nél rákényszerültek arra, hogy leegyszerűsítsenek mindent. Például a Rachni királynős sztorivonal(tök mindegy volt, hogy az 1. részben elengedted, vagy sem, a 3. részben találkoztál vele). Milyen hír röppent fel a megjelenés előtt 1-2 hónappal? Azt mondták, a ME3 egy rakás DLC-t fog kapni. Magyarul gyorsan összedobtak egy alap játékot, amit majd a DLC-k fognak kerek egésszé tenni – amiért neked megint fizetned kell. Ha több, mint 2 évig dolgozhattak volna az alapjátékon, hosszabb, jobban kidolgozottabb lehetett volna és talán még a sokaknak nem tetsző befejezést sem kellene utólag kiegészíteniük. Saját magukat teszik tönkre hosszútávon, a gyors haszonért. Ráadásul a BioWare és más fejlesztő cégek hírnevét is bemocskolják, holott ők ennél többre képesek, ha megfelelően gondozzák a projekteket.

      Az EA gyorsan akar sok pénzt kaszálni! Ez itt a baj. Nem ismerik a gondolkodás fogalmát, csak annyit tudnak, hogy egy játék mekkora hírnévvel rendelkezik. A nagy címeknek, hatalmas reklámkampányt szerveznek, ahelyett, hogy több időt/erőforrást biztosítanának azok fejlesztéséhez, hogy hosszútávra bebiztosítsák magukat. Ezért hülye az EA. Nekik CSAK a pénz a lényeg.

      • Sierra:

        Bocs, kicsit off, de te írtad, ezért rákérdeznék, ha nem gond. Szóval:

        „A ME2 már jórészt akciójáték volt, némi szerepjáték elemmel…”

        Mire gondolsz, amikor szerepjátékot említesz?
        Én a magam részéről a teljes ME sorozatot nagyszerű szerepjátéknak érzem, minden tekintetben. A játékidő számottevő részében rohangászom és beszélgetek, és nem csak arról, hogy hol van a következő megölendő ellenség vagy ilyesmi. Van egy csomó viccelődés, piszkálódás, dráma, sértődés, stb. a játékban. A többi szereplő tőleg függetlenül (!) is cselekszik.

        Ezek után aztán nem értem, hogy mire gondoltál azügyben, hogy az ME újabb részei csak némi szerepjáték elemet hordoznak magukban. Hacsak nem arra, hogy a Diablo is, meg a WoW is, vagy akár a DAO is „szerepjáték”. Akkor nem egyre gondolunk.

    • A vállalatok profit orientáltak ez igaz, de a marketing szemléletbe bele tartozik, hogy a fogyasztók igényeit szeretnék kielégíteni, sőt jelenleg a modern vállalatok már társadalmi célokat is felvállalnak. Ráadásul az USA-ban, ahol az EA is „lakik” ez már egy elég régóta zajló vita és általában hosszú távon a profitot minden más elé helyező cégek elbuknak (nem mondom hogy nem fontos, csak nem tapossuk el az alkalmazottakat és nem okozunk csalódást a vevőinknek mert ők tartanak el). Ezért rendelkeznek a nagy cégek PR-osokkal, marketingesekkel hogy a vállalati image pozitív legyen, na most ha ARANYSZXX-t kap a cég, akkor őket kell leépíteni, vagy ha az ő tiltakozásuk ellenére megy így a dolog akkor a felső vezetőknek kell egy egy lapátot a kezébe adni, hogy végre valami hasznosat is csináljanak. (Magánvéleményem volt, teccik érteni).

      UI.: egy kis olvasnivaló, ha valakit érdekelne:
      http://www.kreativ.hu/cikk/lehet_e_egy_mediavallalatnak_lelkiismerete_

  4. A FS szerintem se objektív a SWTOR-ral kapcsolatban, de amit írnak azért érdekes. Ennyi erővel bármelyik újságot leszólhatnád, mert vélemény jelenik meg benne.
    Activision szintén zenész, mint az EA ebben egyetértünk. Csak ők talán kevésbé szorongatják a Blizzardot, mint az EA a Bioware-t.

    • nem is szoktam nagyon újságokra figyelni de egy wowblizzard seggét meleg szarig nyaló oldal a legrosszabb infó forrás… am nem tom az sw:tor-ol én még nem itélkeznék kb 1,3 millió ember játsza az utolsó infók alapján… (és akkor még csak europába meg usaba volt eléhető)
      persze lehet bukta lesz de olyan hatalmas már nem… az emberek nagyon nem tudják menyiből készült^^

  5. sierra.:
    1. azért lett a játékfejlesztési ideje 2 év mert még ebben a konzol generációban akarták kiadni.

    2. amit leírtál van benne igazság de az hogy „Nekik CSAK a pénz a lényeg” pont az a lényeg. Ez még mindig egy CÉG és lehet rinyálni miatta de nem érdekli őket. Persze a hírnév nekik is fontos amiért most tenni is fognak hogy helyreállítsák de az még a jövő zenéje.

    3. a Dead Space 2 rohadt szar példa. A fejlesztők mentek el abba az irányba és ezt meg is indokolták miért. Mivel a főszereplő már tudja hogy mik azok a „szörnyek” szóval tudja hogy hogy kell velük állbáni (kevésbé lesz ijesztőbb az amit már ismersz).

  6. Persze, nem tették közzé de szerintem nagyon jól tudod, hogy nem azokat fogják ki rúgni akik plusz pénzt hoznak be a játékosok szívatásával. (A már sokak által említett módokon.) Persze, lesz bennük olyan aki nem tisztességes, de nem ők lesznek többen.

  7. Annyit tudunk csak hogy 1000 embert rúgnak aki azt hogy hol vagy hogy milyen beosztásúakat fingunk sincs. Az EA-nél sem csak fejlesztők vannak. Irodákban is rohadt sokan dolgoznak és azt sem szabad elfelejteni hogy a FŐ központjukon kívül még van jó pár országban részlegük. pl. Kanada vagy hogy egy közeli példát mondjak Cseh vagy Lengyel EA. Ott nem fejlesztenek semmit de dolgozik ott is ember.

    • Nah jó akkor mondom érthetőbben: Az Ea már kapott hideget-meleget, de legfőképpen csak hideget. És nem véletlenül. Nem azért adják ki a free dlcket és nem azért rúgnak ki 1000 embert, mert hirtelen magukba láttak ennyitől. Hanem pontosan azért, hogy Te elhidd, hogy ők milyen fantasztikus, odafigyelő cég.

  8. 1. az hogy embereket rugnak ki nem újdonság és semmi bizonyíték nincs rá attól hogy egy elvakult rajongó mond valamit azt sajnos nem lehet komolyan venni. Valaki szerint ez már annak a jele hogy becsődöl a cég pff persze.

    2. rohadtul nem arról van szó hogy „megtértek” mivel nincs miért megtérniük. A free DLC dolog az valóban nyalizás de kétlem hogy az EA fejese aggódna a dolgok miatt hanem inkább Ray aki kezdi látni hogy a BW rajongók bizony elégedetlenek.

    3. k*rvára hülyeséget írsz. Ki mondta hogy egy „fantasztikus” cég? Szerinted létezik a kedves cég meg a gonosz cég? Egy fajta létezik csak akik profitot akarnak és a minőségi játékfejlesztés mellet van más bevételi forrásuk azért nem pattognak hogy X éven belül adják ki a játékot.

    4. a ME3 2 éves fejlesztési idejébe számold azt is be hogy a BW amellett készítette az SW: TOR-t amit nem csak az új alkalmazottak csináltak hanem főleg a „veteránok”.

    • 1. Látom neked sikerül mindent szó szerint értened. Jelképesen értettem, hogy „fantasztikus, odafigyelő cég.” Az meg igaz, hogy minden cég profitot keres, de nem mindegy, hogy hogy. És ne mond már nekem, hogy az Eanek nincsen jó bevétele, ezért baszatja el a jó játékokat.

      2. A 2 éves fejlesztésről nem tudom minek írsz nekem, holott azt én nem is említettem.

      3. Részemről ez a vita le van zárva. Semmi értelme folytatni.

  9. Tessék én is hülye voltam:
    „Tegnapi hírünkben olvashattátok, hogy többek között a Star Wars: The Old Republic visszafogott sikere miatt kell az EA-nek megválnia 500-1000 alkalmazottjától. Az Electronic Arts erre úgy reagált, hogy „Nincsenek elbocsátások, most is komoly projekteken dolgozunk, de mindig jönnek új emberek, míg mások távoznak. Az EA növekszik, és folyamatosan vesz fel embereket, valamint csapatokat épít, hogy támogassák a növekvő keresletet a játékok és digitális szolgáltatások iránt.”

%d bloggers like this: