Home Egyéb ME 3 Galaxis készültségi szint

A Mass Effect 3 single player kampányában szerzett szövetségeseink száma nagyban befolyásolhatja majd a játék végkimenetelét. Ha sikerrel meggyőztünk mindenkit ügyünkről, bizonyára könnyebb dolgunk lesz majd a Kaszásirtásban. Azonban ha minden mellékszálat fel is göngyölítettünk, még így is adódhatnak nehézségek amit esetlegesen csapattársaink vagy főhősünk várható élettartamának drasztikus csökkenéséhez vezethetnek.

Ezen segíthet a multiplayer, amivel szintén növelhetjük a galaxis régióinak készültségi szintjét. Tehát ha például alacsony a szint a Terminus rendszerekben és nem találunk semmilyen küldetést ami segítene, akkor érdemes összetrombitálni a komáinkat és fejest ugrani egy küldetésbe valamelyik helyszínen a Terminus rendszerekben.

Persze felmerülhet a kérdés, hogy tiszta-e ez így? Hogy feltétlen játszanod kell a multival ahhoz, hogy a lehető legjobb végkifejletet érd el. Érhető a kiadótól és a fejlesztőtől, hogy reklámozni kívánják a multiplayert, azonban ahhoz, hogy magasabb szinten is jól teljesítsünk a multiban, valós pénzért lehet szükséges extra tárgyakat vásárolnunk. Határozottan érdekes helyzet, ugyanis szerintem legtöbbünk a single kampánnyal fogja kezdeni.

Lehetséges a single-ben is elérni a tökéletes befejezést, azonban ehhez szükségünk van a korábbi játékban meghozott döntéseinkre. Tehát, ha teszem azt a korábbi játékok valamelyikében segítségére voltunk egy népnek, akkor ők már alapjáraton nagyobb készültségi szinttel indulnak. Más esetekben pedig egy rosszul meghozott döntés, alacsony Példakép/Renegát pontszám egy szereplő halálához vagy egy faj készültségi szintjének elvesztéséhez vezethet, aminek a következményeit gondolom nem kell ecsetelni…

Tehát a multiplayer nélkül a Mass Effect 3 határozottan egy brutális, sötét és kemény történetvezetésű játéknak ígérkezik. Kíváncsian várjuk!

2 Hozzászólások to this post
  1. A ME2-ben is lehetett új játékot kezedeni előző mentéssel, szerintem itt se lesz másképp, szóval ha nem sikerül valami az első végig játszás során akkor sikerül a másodiknál.
    A multi pedig szerintem igen is jó, ráadásul a jelenlegi weight rendszernek köszönhetően, rengeteg class (vanguard, engineer, adept, sentinel) tökéletesen jól muzsikál akár egy egyszerű heavy pistol-al is, különösen ha a heavy meleet is használja az ember 200%-os recharge bonusz kegyetlenül felerősíti a powereket.
    Rengetegen hangoztatják, hogy ők nem szeretik a multiplayert, de ez nem az az egymástöljük típus, hanem coop szó szincs a pvp multiplayer játékok versengő vérgőzös 🙂 hangulatáról.
    Aki kipróbálta a demot az tudja, hogy ha jól összedolgozik a csapat, akkor nagyszerű jelenetek, power combók jönnek létre, és sok értékelés jelezte hogy a gameplay nem az erőssége a ME játékoknak, single player ezen a téren mérföldekkel gyengébb a multinál már csak abból adódóan, hogy a csapat társakat nem kell irányítani.
    Story mód nehézségi szintet kedvelő „játékosok” viszont tényleg hátrányba kerülnek, a játékosokat azért tettem idézőjelbe, mert őket tényleg a story érdekli a ME ezen a téren odaver könyveket, filmeket szóval érthető ha érdeklődnek iránta sokan akik egyébként nem élvezik a játékok harc, akció részeit és ennél fogva nem is túl „sikeresek” ebben. (Nem hivatalosan: noobok és bénák szívni fognak).

  2. Sry kimaradt 😀

    Emlékeztek még a ME2 cinematic videóra, ahol Shepi, Thane és Grunt gyepálja a collector bandát. Na multiban mikor a drell vanguard elszedi a cerberusos majmok pajzsait (nem energia, hanem a vasajtó típust) én meg szétkapom őket a kedvenc shotimmal krogan soldier-rel, garantáltan szélesvigyort eredményez. Őszintén ha a single playert és a multit képesek lennének összegyúrni, akkor egy nagyon durva játékot kapnánk. Annó a RE5-t (ami story stb. tekintetében mérföldekkel ME mögött jár), valamint a Borderlands-t is a coop campány tette naggyá. A Bioware meg SWOTR-ben szerzett némi tapasztalatot, hogy kell coop játékot csinálni.

%d bloggers like this: