Mass Effect multi hírek: interjú Aaryn Flynnel és az első élménybeszámoló
A Mass Effect 3 nemrég bejelentett Galaxy at War többjátékos rendszere teljesen opcionális, és arra szolgál, hogy más módon is elérhessük a single playerben elérhető célokat. A CVG meginterjúvolta Aaryn Flynnt a BioWare Edmontontól a multis játékkal kapcsolatban. Mr. Flynn szerint „Nem igaz az az állítás, mely szerint minél jobban teljesítés a multiban, annál jobb lesz a single kampányod.” Az interjú megtekinthető, angol tudás nem árt:
A másik mai hírünk igazi csemege, mégpedig egy teszt egy olyan ember tollából, akinek alkalma volt kipróbálni a Galaxy at War rendszert. A következőkben az ő élménybeszámolóját olvashatjátok:
„Sokáig az a hír járta, hogy a Mass Effect 3-ban nem lesz co-op. Pedig lesz. És én kipróbáltam, és azt kell hogy mondjam, hogy nagyon jól sikerült. Az egész co-op küldetéssorozat a nagyobb Galaxy at War rendszer része. Habár még nem hoztak nyilvánosságra minden részletet, a meglévőkből arra lehet következtetni, hogy a bizonyos extra dolgokkal – úgymint a co-op vagy a közösségi oldalakon való játék – behatással lehet a single player történet kimenetelére a Mass Effect 3-ban, csakúgy mint a társak hűségküldetései esetében a Mass Effect 2-ben.
A co-op módban egy négyfős alakulat részei vagyunk, és a hat ismert karakterosztály közül választhatunk. Meghatározhatjuk fajunkat is, a választás itt is a már ismert egyedek képviselői közül történik. Karaktereink tapasztalati pontokat gyűjtenek, szintlépésekkel fejlődnek és új képességekre tesznek szert. A küldetések között a single playeréhez hasonló menüben oszthatjuk el karakterünk tulajdonságait. A teszt során én egy drell élharcossal toltam, és mivel az előző játékos volt olyan kedves és felhúzta 7-es szintig, már volt néhány komoly képességem, úgymint a gyorsaság vagy egy brutális pörgőrúgás.
Maguk a küldetések a játék történetével egy időben játszódnak valami elképesztően szép helyszíneken. A pálya amin játszottam egy városi map volt, elég zsúfolt, de folyamatos akció és adrenalin következtében sokkal de sokkal nagyobbnak tűnt. Minden küldetés során ellenségek 12 hullámjával kell megküzdenünk, minden hullámban más és más rosszfiúkkal nézünk szembe, de ezek mellett bizonyos küldetési célokat is el kell érnünk. Az egyik ilyen küldetés például az volt, hogy jussunk be egy szobába és törjünk fel egy számítógépet míg a többiek védelmezik a hekkert, egy másik során pedig bizonyos idő alatt össze kellett gyűjtenünk pár tárgyat a pályán. Azonban nem szabadott elhanyagolni az ellent sem, akik bárkik lehettek kezdve az egyszerű katonáktól a hatalmas harci robotokig.
A küldetések során tapasztalati pontok az ellenségek megöléséért, bónusz küldetések és challengek teljesítéséért járnak. A challengek többfélék lehetnek, például bizonyos számú ellenfél megölése bizonyos módon, vagy ilyen és ilyen küldetések teljesítése. Szerintem ez remekül ösztönzi a játékosokat az együttműködésre, úgymint fedezed a csapattársad vagy újraéleszted, ha szükséges.
Ha már az újraélesztésnél tartunk.: ha földre kerülsz van még egy kis időd, mielőtt teljesen elvérzel. Ha a társaidnak nem sikerül újraéleszteni téged, csak a következő hullámban támadsz fel. Ha az összes játékos elesik, a küldetés véget ér. Szerencsére azonban az addig összegyűjtött XP nem veszik el.
A csapatunk 7 hullámot volt képes túlélni, mielőtt lerohantak volna minket. Ott rontottuk el, hogy nagyon szétváltunk. Az ellenségek kegyetlenül intelligensek, még kis lövegtornyokat is telepítettek a fontosabb pozíciókra, hogy gátolják az előrenyomulásunk. Megpróbáltuk kiszedni őket – de túl soknak bizonyultak.
A Mass Effect akciójelenetei az első rész óta gyökeresen megváltoztak, azonban a co-op küldetések mindkét játék harcrendszerének legjobbjait tartalmazzák – van feelingjük és működnek is. A fedezékhasználat és a csapatmunka létfontosságú a céljaink elérésében, és közben fedeznünk is kell egymást. Ezen felül van néhány zseniális harci jelenet is. A kedvencem az volt, amikor az egyik játékos biotikus képességeivel csapdába ejtette az ellenségeket, míg egy másik gyorsan leterítette őket a puskájával.
A Mass Effect sorozat már eddig is a kedvencem volt, és ez Mass Effect 3-mal sem fog megváltozni, mivel az új játékkal megkapjuk a régóta áhított kooperatív játékmódot is. A jó hír meg az, hogy a multi rész nem kötelező, csak kiegészítés lehet a single player bizonyos küldetései helyett.”
Márciusban nagyon nagy lesz a villanyszámla.
Az a március valójában januárban kezdődik
Mindjárt sírva fakadok hogy nem tolhatom :s.
Legalább jó hallani hogy nem lesz lapos a játék, jó pörgős lesz ez az amire vágyom.