Az első Mass Effect 3 élménybeszámoló
Friss hírek ismét, az IGN egyik szerkesztőjének lehetősége nyílt kipróbálni a Mass Effect 3 első, az E3 expóra szánt demóját. Olvassátok hát az ő benyomásait magyar fordításban:
„A Mass Effect 3 jó kis lövöldözős játék.
Igaz, hogy a Mass Effect játékok mindig is lövöldözősekre hajaztak, de a játékmenet és az egész feeling is más volt. Igen, becélozhattál dolgokat és rájuk is lőhettél, de a harc részletesebb elemeit a BioWare kihagyta a játékokból. A Mass Effect 1 csatái tulajdonképpen a háttérben dőltek el, kockadobásokkal, a régi jó RPG-s módon. A Mass Effect 2 harcrendszerére már jelentősen rágyúrtak, de persze mindig van mit tökéletesíteni. A fedezékrendszer a többi akkori harmadik személyű lövöldözősekben használt volt, a fegyverekben meg nem volt semmi „extra”.
A Mass Effect 3 kipróbálása során a szalarián anyabolygón, a Sur’Keshen hajtottam végre egy küldetést. Elméletben a feladatom az volt, hogy kijuttassak a bolygóról egy krogan hercegnőt. De gyakorlatilag jól fenéken kellett billentenem egy rakat Cerberus katonát egy kutatóbázison, és Shepard keményebben tolta, mint valaha.
A látszólag kisebb változtatások jelentősen befolyásolták a Mass Effect 3 játékmenetét. Sokkal egyszerűbb volt Sheparddel manőverezni, taktikázni és végre-valahára a fegyverek is rendesen büntettek.
Ezek a változtatások fenekestül felforgatták a harcrendszert. A korábbi játékokban a tűzharcok leginkább állópárbajok voltak, tehát kerestél egy jó kis fedezéket, oda beástad magad és onnan lövöldöztél vagy zúdítottad a képességeid az ellenre, abban a reményben, hogy nem jönnek túl közel. Vagy ha esetleg Élharcossal toltad, akkor megkockázhattad a biotikus rohamot, de általában ez a manőver többször sült el rosszul, mint ahányszor bevált. De a Mass Effect 3 fejlesztett harcrendszere egy bármilyen távolságból halálos harcossá teszi Shepardöt.
A mozgás közbeni lövöldözés – ami a Mass Effect 2-ben gyakorlatilag öngyilkosságnak számított – az ME 3-ban már nem csak egy lehetőség, hanem egy okos döntés is. A fedezékek persze még mindig jó szolgálatot tehetnek; ezt a rendszert is továbbfejlesztették az előző játékból. Sokkal könnyebbé vált a dinamikus fedezékhasználat, szabadon mozoghatunk ahelyett, hogy találnák magunknak egy jó kis vackot és imádkoznánk, hogy az ellenségek ne jussanak át. De a BioWare erre az eshetőségre is gondolt – mégpedig egy új közelharci rendszerrel.
Az előző játékok béna puskatusos pofozkodásainak búcsút inthetünk, helyettük erőteljes ütések és karakterosztály-specifikus támadások várnak ránk (de leginkább ellenfeleinkre). Az általam használt Katona osztályú Shepard gyors és kemény ütéseket vitt be, amik hátratántorították az ellenséget. De az igazi csemege a közelharcban az azonnal ölő támadás (hasonló a Call of Duty játékok doomsday-késéhez – a szerk.) – a B (billentyűzeten) vagy Kör (kontrolleren) való lenyomásával, Shepard gyilkos ütést visz be, ami ugye osztályonként változó lehet – jelen esetben a Katona egy csuklóra erősített tech-pengét használ; hasonlóan az ME 2-es Őrszem energiapáncéljához azonnal leterítette az ellenséget. Az Adeptusok pedig biotikus pengét hoznak létre, amivel félbehasítják a rosszarcúakat.
Aztán ott vannak még a gránátok. A Mass Effect 3-ban láthatunk majd hagyományok, gömb alakú gránátokat. A gránátok újabb taktikákat és harci opciókat adnak a játékokhoz – amik igencsak jól jöhetnek majd.
Mindezen dolgok összessége olyan élményt hoz, ami – őszintén szólva – kicsit szürreális egy Mass Effect játékhoz. Például amikor Liara és Garrus kíséretében átvágtam magam a Cerberus bázison a krogan hercegnőhöz, katonák rohamoztak meg a folyosó túlsó végéről. A harctéren ott voltak a szokásos fedezékelemek, de az egyik oldal üres volt. Utasítottam a társaim, hogy használják a képességeik elterelésként, míg én átrohantam az üres oldalon és gránátokkal küldtem pokolra a Cerberus katonákat.
A robbanással én is fedezékbe bújtam, és gyorsan lekaptam pár meglepett túlélőt a gépfegyveremmel. Aztán eelőrerohantam, átugrottam egy fedezék fölött és kiszedtem még egy katonát pár közelharci támadással, aztán visszamásztam a fedezékbe, az utolsó ellenség mögé osontam és kivégeztem Shepard tech-pengéjével.
Az egész egy teljesen más játéknak tűnt, már-már egy másik szériának is. Ahol a Mass Effect 2 harcrendszere felülmúlta az ME 1-ét, ott a Mass Effect 3-é mérföldeket ver rá mindkettőre. Az ismerős elemek érintetlenek maradtak – a képességeink továbbra is a képességtárcsán érhetők el, a fegyvertípusok sem változtak – tehát nem gépfegyver helyett nem fogunk olyat kapni, amit meg sem ismerünk. De azon majd ledöbbenhetünk, hogy mennyire hatékony. Mert az. És azt hiszem a várakozás a Mass Effect 3 2012-es megjelenésére most vált nehezebbé…”
Az eredeti cikk elolvasható itt: http://ps3.ign.com/articles/117/1172200p1.html
Végezetül pedig itt van egy screenshot kép egy batatián húsbábról:

Szép vagy, fiam...
Krogan hercegnő? Az ütős lesz…
Alig várom már a gameplay-t!
Ütős befejezés lesz, az tuti.
A krogan hercegnő biztos gyönyörű lesz, minden krogan az:D
Valamint az új közelharci fegyver, a tech penge/biotikus penge/kasztonként más penge,na az lehet durva.
A krogan hercegnő valószínű azoknak lesz érdekes akik viszik a Genophage vonalat.
Egyébként tényleg jól hangzik. Ahogy a harcrendszer is.a doomsday már korábban is tetszett.
Most még a harmadik részt várjuk nagyon, de majd ha összeáll az egész egybe. Lehet elölről kezdeni. Első rész, második rész, harmadik rész, alvás majd megint elölről nem hiszem hogy hamar megunnánk.