Home Egyéb Casey Hudson az ME 2-ben és az Arrivalben történtekről

FIGYELEM, A CIKK SPOILEREKET TARTALMAZ A MASS EFFECT 2 JÁTÉKBÓL ÉS AZ ARRIVAL DLC-BŐL! CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE OLVASD TOVÁBB!

A Mass Effect 3 elején Shepardnek bíróság elé kell állnia, amiért 300 ezer batarián halálát okozta. Ha nem rémlik, miről van szó, akkor csak két eset lehetséges: vagy be keményen be voltál rúgva, vagy nem játszottál az Arrival DLC-vel. Ez egyike a kevés dolognak a játékban, ahol nem dönthetünk szabadon valami nagyon fontos fölött. Casey Hudson főproducer most arról mesél, miért alakították így mindezt.

PCGamer: Szerintetek a Mass Effect 2-ben eredményesen sikerült rávenni a játékosokat, hogy most a Cerberussal kell dolgozniuk? Elég merész húzás volt, hogy a főszereplő terroristáknak dolgozzon, és nem kevés vitát is szült a rajongók körében. Ennek ellenére bevált a dolog?

Casey Hudson: Valóban érdekes dolog, mivel… a legtöbb videójátékban nem hozhatunk a történet kimenetelét befolyásoló döntéseket – az a sztori, amit előre megírtak és pont. De amint lehetőséget adunk döntéshozatalra, vagy ha nem adunk rá lehetőséget, már jönnek is a kritikák. Ha túl kevés a lehetőség, már jönnek is a kritikák. Ha túl sok a lehetőség, már jönnek is a kritikák.

Tehát a haldokló Shepard, akit feltámaszt a terrorszervezet, a sztori része. A főkarakternek tetszhet ez meg nem is. De szerintem jól kidolgoztuk ezt a szálat.

A döntéseink lehetnek különböző nagyságrendűek, de mindig kell történnie valami nagynak. Most minden konkrétum nélkül; egyszer játszottam egy játékkal, aminek  története bizonyos mértékig interaktív volt, kaptam egy küldetést, amiben egy fontos dolgot kellett leszállítanom egy karakternek. Aztán amikor átnyújtottam neki, csak ennyit mondott: „Óh, hát elhoztad. Kösz.”

De a válaszlehetőségénél kiesett a kezemből a kontroller, egyetlenegy dolgot válaszolhattam: „Nincs mit.” Mi a játékainknál arra törekszünk, hogy mindent legalább kétféle módon oldhassanak meg a játékosok, illetve a döntéseink ne legyenek egyformák, mindegyik válaszlehetőség különbözzön, stílusban, modorban, mondandóban.

PCGamer: Eredetileg az Arrival DLC-ben megölt batariánokról akartalak kérdezni – jól sejtem, hogy ott nem volt választási lehetőség?

Casey Hudson: Jól sejted.

PCGamer: Elég fontos eseménynek tűnik a játékban, tekintve, hogy százezrek halnak meg.

Casey Hudson: Igen, fontos is. Sejtem, hogy egyesek szerették volna, hogy legyen befolyásuk a dologra. Már a Mass Effect 2 végén is azt kérdezgették, hogy mi lesz a harmadik részben, ha Shepard meghalt. De nem csinálhatunk egy játékot két főszereplővel – az egyik Shepard lenne, aki túlélte, a másik pedig aki a helyére lépett.

Az Arrivalben a Kaszások, akik egy szempillantás alatt elsöpörnének mindenkit, már a „spájzban vannak”, és ha nem akarod, hogy beözönljenek, akkor csak egy dolgot tehetsz: elpusztítod a térközrelét, ami viszont 300 ezer batarián életét követeli. Ez kapcsolódik néhány dologhoz a Mass Effect 3 elején, és Shepard is ezért tér vissza a Földre.

Az eredeti cikk elolvasható itt:

http://www.pcgamer.com/2011/05/19/bioware-on-why-you-have-to-kill-300000-batarians-before-mass-effect-3-starts/

Hasonló cikkek
0 6194

0 2597

%d bloggers like this: