Home Egyéb Casey Hudson a döntéseink végkifejletéről a Mass Effect 3-ban

Casey Hudson főproducer úr infóözönnel árasztja el a Mass Effect sorozat rajongóinak táborát. Nem mintha panaszkodnánk, lássuk a mait! Mr. Hudson ezúttal a játék talán egyik legjobb eleméről mond többet, mégpedig arról, hogy a döntéseink nagyban kihatnak a körülöttünk lévő világra. A Mass Effect 2-ben csak néhány főbb eseményt befolyásoltak az első részben meghozott döntéseink, a Mass Effect 3-ban viszont mindennek óriási súlya lesz. De mégis mit jelent ez? A rossz döntéseink megnehezítik a játékot? Vagy már meg is hoztuk azokat a rossz döntéseket?

PCGamer: A korábban meghozott döntéseinknél mindig ott volt a nyomás, hogy „Ha ezt most elszúrom, akkor lehet, hogy az egész játékot elszúrtam.” – ez a helyzet a Mass Effect 3 esetében?

Casey Hudson: A csapattagok halála a Mass Effect 2-ben nagyban befolyásolhatta a küldetés sikerét, valami hasonlót tervezünk a harmadik részbe is. Tulajdonképpen egyre inkább afelé kell majd dolgozni, hogy eredményesen vehesd majd fel a harcot a Kaszásokkal. Tehát minél többet kell majd elérni, minél sikeresebbnek kell majd lenni és minél jobb döntéseket kell majd hozni. És ha ezeket a döntéseket kombináljuk a személyes kapcsolatokkal és a morális beállítottsággal… nos, végeredményben egy lenyűgöző végkifejletet kapunk majd.

PCGamer: Szóval nem lesz semmi olyasmi, hogy ha például megkíméltük a rekniket, akkor nem tudjuk majd teljesíteni a játékot, mert ők mindenkit kiirtottak? Vagy esetleg számíthatunk egy ultrajó végződésre, ahol minden oké és jól alakultak a dolgok?

Casey Hudson: A főbb dolgokban hozott döntéseknek természetes, hogy lesz szerepe később. Például a reknik kiirtása olyan lehetőségeket hozhat elő a Mass Effect 3-ban, amik egyébként nem jönnének elő, viszont ha nem használod ki ezeket a lehetőségeket, na akkor válik nehezebbé a dolgod. Hasonlóképp a Mass Effect 2-es döntésekhez, mint például hogy megsemmisítetted-e a Begyűjtő bázist vagy a Cerberusnak adtad-e azt.

Szóval mindenféle dolog, amit teszel, mint például mellékküldetéseket teljesítesz avagy a történetszál szempontjából fontos világokra mész, mind-mind befolyásolhatják a Kaszások elleni háborút. Ha például végigrohansz a játékon és kevés mellékszálat csinálsz meg, hamar befejezheted. Kapsz valamilyen végződést és győzhetsz is, de brutálisabb lesz és közel nem olyan epikus, mintha minden szálat megoldottál volna előtte. Ha teljesíted az egész játékot, összeszeded az egész csapatot és magad mögé állítod a galaxis népeit, akkor kapsz majd egy igazán teljes, epikus és élmény szempontjából tökéletes végkifejletet.

Az eredeti interjú elolvasható itt:

http://www.pcgamer.com/2011/05/17/bioware-on-how-your-choices-determine-mass-effect-3s-ending/

Hasonló cikkek
0 6194

0 2597

%d bloggers like this: