Home Egyéb Az első Mass Effect 3 élménybeszámoló

Friss hírek ismét, az IGN egyik szerkesztőjének lehetősége nyílt kipróbálni a Mass Effect 3 első, az E3 expóra szánt demóját. Olvassátok hát az ő benyomásait magyar fordításban:

“A Mass Effect 3 jó kis lövöldözős játék.

Igaz, hogy a Mass Effect játékok mindig is lövöldözősekre hajaztak, de a játékmenet és az egész feeling is más volt. Igen, becélozhattál dolgokat és rájuk is lőhettél, de a harc részletesebb elemeit a BioWare kihagyta a játékokból. A Mass Effect 1 csatái tulajdonképpen a háttérben dőltek el, kockadobásokkal, a régi jó RPG-s módon. A Mass Effect 2 harcrendszerére már jelentősen rágyúrtak, de persze mindig van mit tökéletesíteni. A fedezékrendszer a többi akkori harmadik személyű lövöldözősekben használt volt, a fegyverekben meg nem volt semmi “extra”.

A Mass Effect 3 kipróbálása során a szalarián anyabolygón, a Sur’Keshen hajtottam végre egy küldetést. Elméletben a feladatom az volt, hogy kijuttassak a bolygóról egy krogan hercegnőt. De gyakorlatilag jól fenéken kellett billentenem egy rakat Cerberus katonát egy kutatóbázison, és Shepard keményebben tolta, mint valaha.

A látszólag kisebb változtatások jelentősen befolyásolták a Mass Effect 3 játékmenetét. Sokkal egyszerűbb volt Sheparddel manőverezni, taktikázni és végre-valahára a fegyverek is rendesen büntettek.

Ezek a változtatások fenekestül felforgatták a harcrendszert. A korábbi játékokban a tűzharcok leginkább állópárbajok voltak, tehát kerestél egy jó kis fedezéket, oda beástad magad és onnan lövöldöztél vagy zúdítottad a képességeid az ellenre, abban a reményben, hogy nem jönnek túl közel. Vagy ha esetleg Élharcossal toltad, akkor megkockázhattad a biotikus rohamot, de általában ez a manőver többször sült el rosszul, mint ahányszor bevált. De a Mass Effect 3 fejlesztett harcrendszere egy bármilyen távolságból halálos harcossá teszi Shepardöt.

A mozgás közbeni lövöldözés – ami a Mass Effect 2-ben gyakorlatilag öngyilkosságnak számított – az ME 3-ban már nem csak egy lehetőség, hanem egy okos döntés is. A fedezékek persze még mindig jó szolgálatot tehetnek; ezt a rendszert is továbbfejlesztették az előző játékból. Sokkal könnyebbé vált a dinamikus fedezékhasználat, szabadon mozoghatunk ahelyett, hogy találnák magunknak egy jó kis vackot és imádkoznánk, hogy az ellenségek ne jussanak át. De a BioWare erre az eshetőségre is gondolt – mégpedig egy új közelharci rendszerrel.

Az előző játékok béna puskatusos pofozkodásainak búcsút inthetünk, helyettük erőteljes ütések és karakterosztály-specifikus támadások várnak ránk (de leginkább ellenfeleinkre). Az általam használt Katona osztályú Shepard gyors és kemény ütéseket vitt be, amik hátratántorították az ellenséget. De az igazi csemege a közelharcban az azonnal ölő támadás (hasonló a Call of Duty játékok doomsday-késéhez – a szerk.) – a B (billentyűzeten) vagy Kör (kontrolleren) való lenyomásával, Shepard gyilkos ütést visz be, ami ugye osztályonként változó lehet – jelen esetben a Katona egy csuklóra erősített tech-pengét használ; hasonlóan az ME 2-es Őrszem energiapáncéljához azonnal leterítette az ellenséget. Az Adeptusok pedig biotikus pengét hoznak létre, amivel félbehasítják a rosszarcúakat.

Aztán ott vannak még a gránátok. A Mass Effect 3-ban láthatunk majd hagyományok, gömb alakú gránátokat. A gránátok újabb taktikákat és harci opciókat adnak a játékokhoz – amik igencsak jól jöhetnek majd.

Mindezen dolgok összessége olyan élményt hoz, ami – őszintén szólva – kicsit szürreális egy Mass Effect játékhoz. Például amikor Liara és Garrus kíséretében átvágtam magam a Cerberus bázison a krogan hercegnőhöz, katonák rohamoztak meg a folyosó túlsó végéről. A harctéren ott voltak a szokásos fedezékelemek, de az egyik oldal üres volt. Utasítottam a társaim, hogy használják a képességeik elterelésként, míg én átrohantam az üres oldalon és gránátokkal küldtem pokolra a Cerberus katonákat.

A robbanással én is fedezékbe bújtam, és gyorsan lekaptam pár meglepett túlélőt a gépfegyveremmel. Aztán eelőrerohantam, átugrottam egy fedezék fölött és kiszedtem még egy katonát pár közelharci támadással, aztán visszamásztam a fedezékbe, az utolsó ellenség mögé osontam és kivégeztem Shepard tech-pengéjével.

Az egész egy teljesen más játéknak tűnt, már-már egy másik szériának is. Ahol a Mass Effect 2 harcrendszere felülmúlta az ME 1-ét, ott a Mass Effect 3-é mérföldeket ver rá mindkettőre. Az ismerős elemek érintetlenek maradtak – a képességeink továbbra is a képességtárcsán érhetők el, a fegyvertípusok sem változtak – tehát nem gépfegyver helyett nem fogunk olyat kapni, amit meg sem ismerünk. De azon majd ledöbbenhetünk, hogy mennyire hatékony. Mert az. És azt hiszem a várakozás a Mass Effect 3 2012-es megjelenésére most vált nehezebbé…”

Az eredeti cikk elolvasható itt: http://ps3.ign.com/articles/117/1172200p1.html

Végezetül pedig itt van egy screenshot kép egy batatián húsbábról:

Szép vagy, fiam...

Hasonló cikkek
0 4678

0 1692

4 Hozzászólások to this post
  1. A krogan hercegnő valószínű azoknak lesz érdekes akik viszik a Genophage vonalat.
    Egyébként tényleg jól hangzik. Ahogy a harcrendszer is.a doomsday már korábban is tetszett.
    Most még a harmadik részt várjuk nagyon, de majd ha összeáll az egész egybe. Lehet elölről kezdeni. Első rész, második rész, harmadik rész, alvás majd megint elölről nem hiszem hogy hamar megunnánk.

Írj hozzászólást